Näsa och mun



Bild: Amy Borell



Att det händer grejer här hemma, det vet ni ju vid det här laget. Men att det händer saker som inte syns, det kunde jag väl ana, men inte riktigt fatta, för ens igår.

Donnan har en talande och sjungande hund (ärvd av bästa kusinerna), ingen favorit men kul ibland. Igår tog vi fram den och klämde och sjöng lite. När man trycker hunden på näsan så säger den: "Röd näsa", vilket så klart Donnan gjorde x antal gånger. Efter ett tag när jag har fått nog och försöker avleda denna roliga (tjatiga) lek, så frågar jag Donnan om hon kan peka på sin egen näsa. Vilket hon gör. Sen frågar jag om hon kan peka på min näsa, vilket hon gör. Lyckoträff tänkte jag och frågar om hon kan peka på sin mun, vilket hon gör. Och lika  självklart(!) kunde hon även peka ut min mun! Snacka om att jag blev helt ställd! Donnan pratar inte (mamma, dada etc räknas väl inte riktigt), men är väldigt kommunikativ med egna läten och kroppsspråk. Att hon förstår till en viss del har jag väl förstått. Men att hon förstår och känner till ord på det sättet som näsa och mun, hade jag inte kunnat drömma om! Häftigt, men oj, nu måste man verkligen tänka på vad man säger!:) ♥

Kommentarer
Postat av: Mamma till Andrea💗

Sött!!!!!!!

Postat av: Stina

Gulletjejen, vad duktig hon är! Glad påsk på er i hela familjen. Kram

2012-04-05 @ 17:57:00
URL: http://lifestyleblogs.se/girle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0