Illustrerande





Igår pratade jag om vad man kan skapa med papper och penna. Men vackra ord är inte allt som kan fastna på ett papper, även vackra illustrationer. Lovisa Burfitt är en kvinna som kan konsten med att föra pennan över pappret och få fram fantastiska resultat, se ovan.


När jag var liten ritade jag varje dag. Så fort jag kom hem från dagis så var det bara mitt ritbord (egentligen matsalsbordet) som gällde fram till läggdags för min del. Bilden i skolan gick som en dans, men tyvärr är det allt för länge sedan som jag använde mig av min dåvarande talang. Trots att jag känner mig rätt ringrostig när det kommer till att teckna så har jag lovat mig själv att plocka upp och vårda min konstnärliga sida. Detta kommer ni framöver att se små prov på här på bloggen, så håll ögonen öppna.


Drawing is another thing that you can do with a piece of paper. Something that Lovisa Burfitt is really good at.


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

ser verkligen fram emot att få se din aalster..för har man det inom sig så finns det där..det försvinner inte..det är som att cykla eller knyta skorna..har man en gång lärt sig så kan man inte olära sig.



kram!

Postat av: Anonym

spännande

2008-07-30 @ 23:56:49
Postat av: linnea.

åh, vad roligt och intressant att se! :) håller förövrigt med om att lovisa burfitts illustrationer är helt fantastiska.

2008-08-02 @ 16:45:55
URL: http://linneaah.blogg.se/
Postat av: Sophie

G&B (Anna): Fast jag måste erkänna att jag känner mig lite ringrostig, men jag kommer nog igång!:)

?: :)

Linnea: Eller hur!:)



Mvh Sophie ♥

2008-08-03 @ 12:46:31
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0