Livet leker



Klaas Jan Kli­phuis in « Lit­tle Trou­ble Girl » for Avant­Garde April 2011
Bild: Klaas Jan Kliphuis AvantGarde april 2011



Donnan (ett av många kärleksfulla smeknamn) sover, maken är ute och äter med grabbarna och jag njuter av min ensamhet. Jag har ena ögat på ”Livet på BB” (kan bara inte få nog av alla dessa förlossningsprogram) och med det andra passar jag på att läsa lite bloggar och kolla Ebay-auktioner. Det kallas visst för multitasking. Något som jag tror att jag måste öva mig på om jag ska klara av att blåsa liv i min kära blogg.

Nu har jag och Ebba börjat få in lite rutiner på saker och ting, så min plan för bloggen är att mjukstarta genom att publicera åtminstone ett inlägg i veckan. För jag vill ju både hinna med att njuta av sommaren och min härliga lilla dotter. So here we go! ♥


Kommentarer
Postat av: Annelie

valkommen tillbaka :-) hade vart andra ultraljud i tisdags och det ser ut att bli en liten Astrid... Hur manga ultraljud far man i Sverige? Har far man en i 12e veckan och en i 20e veckan och inga fler, tycker det later valdigt lite...

xxx

Postat av: Fanny

Kul! <3

2011-06-16 @ 19:45:40
URL: http://fannysworld.blogg.se/
Postat av: Sophie

Annelie: Thanks darling!:) Å vad härligt med en liten tjej! Och Astrid som är så fint!:) Vilken vecka är du i nu?



Jag e ju ingen expert på det där med ultraljud. Men jag tror att man bara brukar göra ett som standard, runt vecka 18-20, som är gratis. Själv gjorde jag två. Ett i vecka 12-13 (för nupp-test som kollar så att barnet inte har risk för down syndrom, ett test som man i Stockholm får betala för) och det senare i vecka 19. Håller absolut med om att två gånger känns väldigt lite, när man inte bara inte kan få nog av att titta på de svartvita små bilderna man får med sig hem:) Men det snackas ju om att man inte riktigt vet om det kan vara skadligt med ultraljud för fostret, så jag är faktiskt lite tudelad där. Min förnuftiga sida säger att två ultraljud räcker gott och väl. Men samtidigt är man ju så fruktansvärt nyfiken på den lilla där inne. Som svensk tråkmåns så säger jag att lagom är bäst;) Hur många ultraljud får ni i England?



Fanny: :)



Kram Sophie

2011-06-16 @ 21:49:41
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/
Postat av: Ida Persson

Härligt att allt är bra med hela familjen:)

KRAM

2011-06-19 @ 12:53:43
URL: http://idapersson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0