Val 2010





Idag är det val, val 2010. Måste erkänna att det känns både högtidligt och stort. Jag och min man brukar (ja, vi har hängt ihop ett tag nu) göra det till en grej att gå och rösta. Kanske tar vi en brunch på stan, flanerar runt och tittar på folk. För att på eftermiddagen/kvällen ta våra röst kort och gå till vallokalen och kanske avsluta dagen med ett bio besök eller varför inte en mysig filmkväll hem i soffan. I år har vi inte riktigt bestämt oss vad vi ska göra. Är lite inne på att släpa i väg mannen till söder och visa honom allt höstfint som Nitty Gritty har tagit in.

Oavsett vad vi hittar på så är en sak säker, att rösta ska vi och det hoppas jag att du också gör! (Oavsett om vilket parti du röstar på eller om du röstar blankt.) För tänk på vilken tur vi har som bor i ett land där man faktiskt har möjlighet till att påverka och göra sin röst hörd.

Its election day here in Sweden and me and my husband is heading for the voting station. Hope you are to. ♥


Kommentarer
Postat av: Sabina

jag har röstat!

Postat av: Fanny

Jag fuskade och röstade förra veckan ;)

2010-09-19 @ 11:41:18
URL: http://fannysworld.blogg.se/
Postat av: Annelie

bodde jag i Sverige hade jag rostat. Far se vad resultatet blir :-)

2010-09-19 @ 17:17:04
URL: http://anneliepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0