Sunday baking




Bild kommer snart, tilldess får ni denna pausebild på kolacupcakes.


Det blev inte Weronicas vita kladdkaka den här helgen (testar den nästa helg istället). Fick nämligen ett enormt sug efter Rimbobullar i fredags och till min stora glädje fanns det massor av recept på nätet att välja bland. Så just nu står mina Rimbobullar på jäsning.

Jag skulle vilja kalla Rimbobullar som en blandning av wienerbröd (utan den gula geggan) och vaniljbullar. Det var när jag pluggade på NDH i Norrtälje som jag upptäckte dessa fantastiska små bullar, eller rättare sagt knyten. Jag och mina klasskompisar köpte dem i kafeterian bredvid skolan och jag har länge trott att det var någon form av lokal delikatess (då Rimbo tillhör Norrtälje kommun). Men så upptäckte jag här om helgen att Tösses på Karlavägen även har insätt det magiska med dessa ljuvliga bullar. Så till er som inte har tid att baka och har vägarna förbi Tösses - Testa Rimbobullarna! Jag lovar att ni inte kommer att bli besvikna. ♥


Kommentarer
Postat av: donnasandra

DET lät som ett bakverk i min smak. Desirébullar är annars en favorit, som kanelbullar med massor med vaniljkräm ungefär...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0