Material Girl



Material Girl 2010




Material Girl är tysklands motsvarighet till brittiska tidningen Lula, men lite tuffare. Kommer inte ihåg om jag har skrivit om den tidigare, men den är så pass bra så den kan gott nämnas igen om så är fallet. Första gången jag kom i kontakt med Material Girl var när jag jobbade på HM’s inköpsavdelning. Det var någon av designerarna som hade köpt med sig hem ett exemplar från någon av deras inspirationsresor. Och sedan dess har jag letat land och rike efter denna underbara tidning. Presstop varken säljer den eller har möjlighet att ta in den, fråga mig inte varför. Visserligen lägger Material Girl alltid upp smygtittar på alla numer på sin hemsida. Men inget går ju upp emot the real thing. Så är det någon där ute som vet vart man kan få tag på den här i Sverige, (gillar inte att prenumerera, då man aldrig vet hur tidningen ser ut när den kommer fram) så skulle jag vara evigt tacksam?

The magazine Material Girl is like a German Lula, just a bit tougher. I have been looking for it here in Sweden but I can’t find it. (I don’t want to subscribe since you never know how the magazine looks like when it shows up on your doorstep.) Any suggestions of where I can find it?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0