Vintage är huvudsaken





Jag kan inte sticka under mattan (eller var det stolen) med att jag just nu är sjukt sugen på inreda, piffa och puffa. Jag drömmer om lampor, kuddar och mattor. Fantiserar om vilka färger väggarna ska, för att inte tala om mina funderingar kring tapeter och tavlor. Och då har vi ännu inte hitta någon ny lägenhet att drömma om.

Så för att skingra mina tankar (eller spä på mina drömmar) så släpade jag igår med mig min karl till
Qvartinge antik. Vi kom tyvärr inte där ifrån med någon härlig knarrande gammal stol eller kurvig byrå. Däremot hade jag turen att få lägga vantarna på denna underbara leopardhatt.

Om man bortser ifrån det unika med att handla vintage, oavsett om det handlar om möbler eller kläder att så är det bra härligt att veta att allt har en historia bakom sig. Tänk bara vilken liten piffig tant som kanske ägde leopardhatten innan mig och på alla hennes äventyr. Vem vet hon kanske hade en älskare, rökte cigaretter med munstycke och hade Patchouli bakom öronen. Henne skulle jag bra gärna ha velat träffa.

Check out my new vintage leopard hat that I bought yesterday at Qvartinge antique.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Vilken tjusig! Är det äkta päls? Ser så ut! Pok

Postat av: Erica ung fru och tvåbarnsmamma

vilken cool! Gillar också bilden pruple rain, helt ljuvlig!



Tänkte också tipsa om att min förra smyckestävling i bloggen blev superpopulär så nu har jag en ny!

vore kul om du ville delta! Vinsten är ett valfritt smyckte, tex ett namnhalsband med valfritt antal brickor?



http://erica.myshowroom.se/2010/tavling-vinn-valfritt-smycke-fran-carolinessmyckesskrin/



Man måste inte ha någon blogg, en kommentar räcker!



Tipsa gärna andra om min tävling om du vill!



Massa kramar och lycka till!

/Erica



-ung mamma, mode, barnmode, inredning och matbloggare!



2010-03-03 @ 15:21:24
URL: http://erica.myshowroom.se
Postat av: Annais

Tänkt så många gånger att kommentera men se det blir liksom aldrig av. Kanske för att jag egentligen inte har något att säga förut att layouten på din blogg och dina inlägg är fab! Tusen gånger tusen gånger har jag varit inne och bara drömt mig bort. Tack för att du orkar blogga och inspirera.

2010-03-04 @ 16:00:41
Postat av: Anonym

lovely! : ) och tack för din fina kommentar hos mig hihi. kram Nadja

2010-03-06 @ 20:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0