Stickjunta




Igår var jag på stick/syjunta. Det bjöds på massor av gott och härligt prat. Tanken är att vi ska träffas en gång i månaden hos någon i gruppen och det hoppas jag att vi kommer klara av att hålla trots stressade jobbscheman. Själv håller jag just nu på med en lite smått lönlös stickning. Köpte garn tidigare i våras, dock bara ett nystan som var rätt dyrt och dessutom var på rea. Men det hade ju så vackra färger (ni ser det på bilden till vänster). Tyvärr vet jag inte vad det ska bli, så just nu övar jag mig på mosstickning. Men tills nästa gång vi ses ska det bli nya tag! Är nämligen lite inne på att sticka en väst med pälskanter. Ett rätt stort projekt för en rookie som jag, men som tur var är en av tjejerna i vår lilla grupp en riktig hejare på att sticka, så jag tänkte be henne om hjälp på vägen :)

Yesterday I and my knitting friends meet up for knitting, gossiping and lots of nice food.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Va mysigt! Är nere i båstad nu i helgen =) pok

Postat av: Hannah

Vad roligt med stick/syjunta! Är lite avundsjuk... En väst är inte så svårstickat, även för en nybörjare, låter som att det kan bli riktigt fint iaf.

2009-10-16 @ 18:44:04
URL: http://schannalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0