Let's party!



Roberto Cavalli - H&M

Idag smäller det! Roberto Cavallis kollektion för H&M släps runt om världen. Kanske inte de mest lättburna plagg man kan tänka sig, långklänningar i gul och paljettfodral, men ack så glamourösa! Min personliga favorit är nog den långa plisserade guldklänningen, som det bara finns 800 av i hela världen. Men mina 3000 kr läger jag hellre på något annat... Visserligen är jag ett fan av leopardfläckar precis som Mr Cavalli him self, fast ibland kan t.o.m. jag få lite för mycket av det goda, så jag tror inte att det blir några Cavalli plagg för min del denna gång. Antar att det är många här hemma i Sverige som tänker ungefär som jag, men vi får inte glömma att H&M numera är ett multinationellt företag. Jag tro att Cavalli kollektionen kommer att sälja som smör i Sydeuropa. (Mina tankar är med dig idag syster yster när du trängs med fransyskorna i Nice!)


En kul sak att veta om kollektionen är att alla de lite dyrare klänningar är numrerade precis som en konstnärs litografi. Så vill du lägga vantarna på nummer ett så bör du bege dig till Hamngatan 22, för det är där ifrån man börjar räkna. Hoppas att ni får tag på det ni vill ha och skulle det inte vara så, så finns det alltid en andra chans på nätet! Lycka till!

Today H&M are releasing their collection collaboration with the Italian designer Roberto Cavalli. You can find the clothes in a store near you or at H&M's online shop. I do love leopard prints, but sometime even I can get fed up... ♥


Kommentarer
Postat av: Amanda

För mig blir det ingen shopping, men det lär ju bli kånga köer som vanligt! =)

Postat av: Anonym

spännande =)

2007-11-08 @ 08:22:10
URL: http://metrobloggen.se/linder
Postat av: Åsa

Ingen shopping för mig heller. Jag tycker inte alls om Cavalli-kollektionen.

2007-11-08 @ 08:59:23
URL: http://stillnatljus.blogg.se
Postat av: Angel

vill se allt lite närmare när d släpps på nätetm en som d känns just nu blir det inget köp.Jag är inget mycket för mönstret

2007-11-08 @ 09:32:32
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: fanny

bor syster din i Nice? jag har 3 vänner som befinner sig där för att "plugga" för tillfället :P

mvh fannyf.webblogg.se

2007-11-08 @ 09:33:34
URL: http://fannyf.webblogg.se
Postat av: Sabor

Jag kommer inte trängas på H&M ;)

2007-11-08 @ 09:41:41
URL: http://Sabor.blogg.se
Postat av: Vera

jag kommer nog trängas på nätet inatt i alla fall.

2007-11-08 @ 12:41:14
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: fashionholic

hoppas aatt du överlevde dagen babe! tack för igår ;) kram kram

2007-11-08 @ 15:16:44
URL: http://fashionholic.blogg.se
Postat av: ELSA

Trodde inte att det skulle bli en sån hysteri! Är trött på djurmönstrat så kollektionen var inget för mig. Håller dock med om att den plisserade klänning var snygg!

2007-11-08 @ 15:22:33
URL: http://www.favorit.tjejsajten.se
Postat av: Fanny

Hej syrran! Det kan du ge dej sjutton på att jag gjort, kom en halvtimme efter öppningen (kö på mototrvägen) och jag kan säga att inte en enda klädgalge fanns kvar! Tydligen hade allt tagit slut på 15 minuter och folk hade börjat bråka o slå varandra! I Frankrike funkar det så att alla 50-åriga kvinnor roffar åt sig allt i stora HoM-tygpåsar och sedan står de där med 50 plagg per person och byter med varandra - och personalen säger inte till! Helt sjukt! Resten av oss fick stå som hyienor vid provrummen och dom som hade tur lyckades roffa åt sej en hel del (jag fiskade upp en klänning och fick ett par trosor av en ovanligt snäll fransyska). Helt hysteriskt alltså, på lördag morgon är det H&M i Paris som gäller! Ringer ikväll! PoK =)

2007-11-08 @ 15:23:11
Postat av: Sanna

Tänkte fråga vad du har för stolek på dina acne pistol boots? Hur är det i storleken?

2007-11-08 @ 16:00:25
Postat av: DONNASANDRA

Antar att du inte köpte något?

2007-11-08 @ 18:09:59
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Sophie

Amanda: Det kan du ge dig på att det va!
?: Det är det alltid!
Åsa och Angel: Mer pengar över till annat med andra ord!
Fanny: Nä, hon bor i Paris och besöker just våra föräldrar som bor i närheten av Nice.
Sabor: Skönt att slippa trängsel!
Vera: Å vad vill du lägga vantarna på då tro?
Fashionholic: Vilken dag! Men jag överlevde! Tack själv vännen! Det va inte sista gången!
Elsa: Smaken är ju som baken och tur är ju det, för vad skulle Mr Cavalli göras om det var så att alla var trötta på fläckar!?;)
Fanny: Underbart! Kul att höra en Nice-rapport!Puss på dig sötnos!:D
Sanna: De är rätt stora i stl. Jag har 38 i mina och jag brukar ha 38, men jag gillar när de är lite större för då kan man lägga i en mjuk sula:)
Donnasandra: Nja... det blev en liten behå för min del i alla fall. Man ska ju aldrig säga aldrig!;)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-11-08 @ 20:32:48
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Angelicas Closet

Jag kommer inte att köpa någonting från kollektionen. Klänningarna är fina men jag vet inte när jag kommer få tillfälle att använda dom.

Jag tror också att kollektionen kommer att sälja som smör i solsken i andra länder.

2007-11-08 @ 21:10:45
URL: http://angelicascloset.blogg.se
Postat av: FYNDA PÅ TRADERA

ROBERTOCAVALLI-KLÄNNING OCH BOXERSHORTS, MULBERRY FOR GILES DEACON CLUTCH,
MULBERRY BATSWATER, ITALIENSKA STÖVLAR, SKINNJACKA I MC-MODELL, ESPRITVÄSKA, JACKOR
FYNDPRISER!

www.tradera.com/category/aucti...x?ftgnr=1302191

2007-11-09 @ 17:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0