Min stora last



En av mina stora laster, förutom kläder och skor, är modetidningar. Jag älskar modetidningar! De ger mig en möjlighet att försvinna bort i fantasins underbara värld och inspirerar mig till att skapa både det ena och det andra. Jag upptäckte dessa tidningar redan som 11åring, då jag började läsa Vecko Revyn, men gick snabbt över till svenska Elle, som bättre levde upp till mina modeförväntningar. När mina engelska började utvecklas gick jag över till engelska och amerikanska Elle, då jag besviket insåg att svenska Elle endast är en blek kopia av de utländska utgåvorna (det är något som jag än idag står fast vid!).

Idag köper jag antingen engelska eller amerikanska modetidningar. Min absoluta favorit är engelska Vogue, som jag har varje nummer av sedan 1997. Men inte att förglömma, franska L`Officiel 1000 models, speciellt december och maj numren, då de är renodlade accessoarnumer. Men jag gillar även Elle, In Style, W, i:D och Harper´s Bazar.

Jag läser nu mera nästan aldrig svenska modetidningar och köper de ännu mer sällan. Oftast när jag kommer över en svensk modetidning är det för att min kära pojkvän tar hem de tidningar han får gratis skickade till jobbet. Fast i och för sig om man kallar Expressen Fredag och Aftonbladets Klick för modetidningar, så läser jag en del ändå. Tycker att det är kul att läsa om vad Sofi Fahrman och Cecilia Mikkov pushar på för modetrend denna vecka och eftersom jag känner båda tjejerna (Sofi känner jag på det professionella planet och Cicci känner jag privat) så är det kul att jämföra! Ibland kan jag t.o.m. se att en viss inspirationskälla i min blogg (Cicci, du vet vad jag menar ;)! ♥


Kommentarer
Postat av: Weronica

Tack för en kul blogg! Jag är också tidskriftsfreak av stora mått, såväl mode som inredning. Mina favoriter är brittiska Vouge och danska Costume. Kolla in den om du inte har gjort det förut. Rekommenderas varmt!

2006-01-19 @ 12:47:17
Postat av: sigrid

min med! började bär jag var 9!

Postat av: Antonia

Åhh! Det är kul att ha någon som älskar tidningar lika mycket som jag! Jag är uppvuxen med en mamma som är också galen i tidningar. Läs bloggen som jag skrev http://vanilj86.blogg.se/inspiration.html.. jag började nästan lika gammal som du. Runt 12 år. Tidigare läste jag mer okay och sånt. Men då satte igång modetidningar. Jag är bara för galen i tidningar! Ser att du brukar jobba med mobiler, fabulous. Då får jag väl skicka min mobil till dig snart;) Sköt om dig!

2006-03-15 @ 22:47:47
URL: http://vanilj86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0