Julklappastips nr 6



Hittar du inget som du tycker skulle passa din, syster, kompis, pappa eller mormor i julklapp? Då har jag svaret! Gör dina egna julklappar i stället för att trängas med alla andra på stan (det värsta jag vet i alla fall!).

Mitt tips på hemma gjorda klappar är: ett personligt tryck.

Va då tryck tänker ni säkert?! Ja, ta ett foto, ett mönster, en figur. Ja, vad som helst som finns på ett papper (eller kan tryckas på ett papper). Köp en t-shirt, eller vad ni nu vill trycka på. Ta med t-shirten och det som du vill trycka på till ett tryckeri och låt dom trycka t-shirten åt dig. Det finns även att köpa speciella t-shirttrycks papper på bl.a. Panduro. Med dom kan du skriva ut t.ex. foton och sedan stryka direkt på t-shirten.

Efter att du har tryckt t-shirten tycker jag att du ska försöka att göra den ännu mer originell än bara en t-shirt. Varför inte brodera något, göra applikationer, sätta på strass, klippa av ärmarna och sätta ditt en spetskant istället!

På detta sätt har du garanterat en personlig julklapp att ge bort och du behöver inte oroa dig om att någon annan har köpt en likadan! Lycka till!

Här har ni några tips på roliga, gulliga, fina coola och lite udda bilder som man kan trycka på en t-shirt.

   




Kommentarer
Postat av: Hedda

Schysst blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0