Vänskapsband



DIY Friendship Bracelet - Jak and JilDIY Friendship Bracelet - Honestly WTF 1DIY Friendship Bracelet - Honestly WTF 2


När jag var liten, si så där en sju åtta år, knöt jag febrilt så kallade vänskapsband åt höger och vänster. Idag vet jag vet inte om jag kommer ihåg hur man gör. Men det känns lite som om det skulle vara som att lära sig cykla. Har man en gång lärt sig…

Som jag tidigare nämnde, går min kreativitet på högvarv här hemma nu mera. Och den snurrar ju inte långsammare när man hittar fina och inspirerande bilder, som de ovan från
Honestly WTF-bloggen. Så här om veckan svängde jag och Ebba förbi Panduro för att köpa garn till s.k. vänskapsband. Tyvärr så var deras utbud av sprakande och härliga färger inget att hurra för. Men i stället kom vi hem med massor av olika tygbitar som ska bli ett lapptäckspåslakan till Ebba (mer om det i ett annat inlägg). Så idag gör vi ett nytt försök och ger oss ut på garnjakt. Jag tänker korall, orange, turkost, rosa och kanske en strimma av neongult. För jag vill oxå ha så där fina armband på brunbrända armar i sommar. Och så var det ju det där med att komma ihåg hur man gjorde… Som tur var så har Honestly WTF inte bara lagt ut inspirerande bilder. De har även gjort en liten guide på hur man gör. Så idag ska det knytas och knypplas tills fingrarna blöder!

Today’s mission: To buy embroidery thread so that I also can make colourful friendship bracelets. Thank you Honestly WTF for the inspiration.


Kommentarer
Postat av: fanny

jag har också varit sugen på vänskapsband ett tag, supersnyggt till sommaren ju :)



kram fanny

Postat av: Fanny

Har faktiskt kollat runt på ebay efter ett sådant, finns så många! Födelsedagstips till din lillasyster? ;)

2011-06-27 @ 13:20:58
URL: http://fannysworld.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhh, de där gjorde man ju jämt när man var liten..

2011-06-28 @ 12:50:53
URL: http://www.accessoeramera.nu
Postat av: evelina carlson

åh, from the good old days! men riktigt snyggt ju

2011-06-29 @ 00:10:45
URL: http://evelinacarlson.devote.se
Postat av: Marie

Oj, vad jag har knutit sådana i mina dar :D Som liten tillbringade jag somrarna hos farmor och farfar 50 mil ifrån och varje sommar blev ett kärt återseende av dem men även av mina sommarkompisar. För att inte glömma varandra under resten av året knöt vi sådana band och fäste runt våra späda barnhandleder. Fina minnen!

2011-08-03 @ 10:46:36
URL: http://minafinastesaker.blogspot.com/
Postat av: Sura tanten

Jag ska tamigtusan också börja!

2011-08-09 @ 06:56:31
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Anita

Ett litet tips är att titta in på Stof o Stils hemsida. Dom har både broderigarn och fina tyger till lapptäcke! Lycka till.

2011-08-22 @ 09:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0