St Tropez Glamour







Fick en fråga från
Karin i förra veckan, om jag kunde hjälpa henne med tips på vad hon skulle ha på sig på nyår. Då hon ska på lyxfest i Australien med temat St Tropez Glamour. Jo, jag tackar jag. Önskar att man fick följa med. Älskar temafester (stackars mina vänner som har fått stå ut med allt ifrån mustasch- till rosa teman) och självklart vill jag hjälpa en medsyster i klädnöd!

Min första tanke är långa, mönstrade och svallande chiffongklänningar. Tänk Roberto Cavalli eller Uli Herzner i Project Runway. Ett par läckra sandaler, med eller utan klack. Guldsmycken, gärna många armband och självklart ett par stora och glassiga solglasögon. Jag skulle vilja kalla stilen för färgstark bohemisk glamour. Som tur är så bor ju Karin i Australien, där det nu är sommar och definitivt säsong för härliga klänningar. Något som jag hade svårt att hitta när jag skulle göra inspirationscollaget. Jag fick gräva riktigt djupt i mina bildarkiv (därav avsaknaden av länkar), för att hitta en klänning och skor med den rätta känslan. Passade även på att kika lite i mina egna arkiv här på bloggen och hittade detta, detta och detta som jag även tycker kan passa in i stilen.

Så Karin, här kommer ett inspirationscollage, only for you. Ska bli kul att se vad det blir för outfit. Det känns ju trots allt som att du är på helt rätt väg. Hoppas att du får en toppenkväll och ett riktigt gott nytt år! Från mig till dig!:)

Klänning: Chris Benz, hårband: France Lux, solglasögon: Karen Walker, ring: Kenneth Jay Lane, halsband: Kenneth Jay Lane, clutch: Anya Hindmarch, armband: River Island Asos, och skor: Giuseppe Zanotti ♥


Kommentarer
Postat av: sophie

love the glasses, Very nice !!! <3

<a href="http://sophie-andersen.blogspot.com/">http://sophie-andersen.blogspot.com/</a>

2011-12-20 @ 16:39:24
Postat av: Fanny

Gillar sandalerna!

Postat av: karin

Så snyggt!! Älskar den lilla väskan, klart det ska vara glitter:) Stort tack Sophie för att du tagit dig tid till att hjälpa mig:) Har såklart inte hittat klänningen för kvällen, men det är ju några dagar kvar:) Det är ju inte så att det är brist på klänningar i detta landet, snarare tvärtom:) Säger till när jag hittat den:)

Karin

2011-12-20 @ 22:40:23
URL: http://runasiam.blogspot.com/
Postat av: Sophie

Huvudet på spiken både i outfiten och i hur svårt det är att hitta kläder när hela resten av världen ligger i fel säsong. Bor i Sydney och klädkrisen har varit stor hela vintern då märkena här mest är surf eller tant (inte jag), H&M inte finns (!?! WTF?) och den enda Zarabutiken i landet består av kläder jag inte köpte på rean i somras hemma... Men nu skickade precis Nettan ett weekly mail med: Get away in sensational style som ämne och det var ju lovande :-)

2011-12-21 @ 00:01:37
URL: http://karriaristan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0