Arkitektmuseet nästa




Photo by Julius Schulman



Nu ska jag snart bege mig till arkitektmuseet för att kika på utställningen om Greta Magnusson Grossman och hennes verk. Men det är inte den enda anledningen varför jag ska ditt. Ni som följer mig här på bloggen vet att jag och min man haft planer på att flytta, men tyvärr så har det inte gått så bra. Vi har letat efter en större lägenhet inomtullarna och insett att vi aldrig kommer att ha råd med det som vi vill ha, dvs. stora ytor och mycket förvaring. När det kommer till par i modebranschen så är det ont om saligheten när man pratar om garderober. Samtidigt som vi vill ha större så vill vi inte leva på vatten och bröd bara för att räntan stiger.

Med lite inspiration från våra vänner går vi nu och funderar på om vi kanske ska bygga vårt eget hus med arbetsrum, dubbla badrum och walk-in closets. Så jag tänkte att en liten tripp till arkitektmuseet kunde vara en bra inspirationskälla till detta, kanske kommande projekt. Å jag ser The Jestsons möter 50-talet, cliffhanger, stora panoramafönster och strama linjer.

I’m off to see the Greta Magnusson Grossman exhibition at the Swedish architect museum. I see the visit as an inspiration to design my own house.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Det vore ju lite coolt, då måste ni hitta en tomt...

Postat av: Nathalie

det var inte länge sen jag hade den bilden upp på min dator! åhh, men gud vad roligt att flytta!!! ahh

2010-05-14 @ 16:39:31
URL: http://metrobloggen.se/nathaliewillebrand
Postat av: Anonym

Så häftig, jag ska också bygga eget hus fast det blir utomlands då det är för dyrt här. Bilden påminner mig om John Lautners chemosphere, med panoramafönster och udda design.

2010-05-14 @ 18:57:32
Postat av: nath

Häftigt =) skulle också vilja gå och kika på nått sånt. Kan tänka mig att de va riktigt grymt =)

2010-05-17 @ 14:03:26
URL: http://onlynattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0