Givande och tagande




All pictures by
Scott Schuman – The Sartorialist



Att presentera Scott Schuman alias The Sartorialist vore nog att underskatta er läsare. Att han är en duktig fotograf med öga för spännande och fashionabla personer är säkert något ni redan vet och inget man kan ta ifrån honom. Däremot så tycker jag att man kan ifrågasätta hans (otippade) stöddiga och trista attityd gentemot modebloggare världen över. Utan modebloggarna och alla våra länkar så skulle han aldrig kunna åka jorden runt och fota vackra människor. Att han sedan anser sig själv vara herren på täppan när det kommer till street style photografy, får ju en att trillar baklänges. Killen är ju inte född igår, dessutom bor han i samma stad som the master him self när det kommer till just street style photografy – Bill Cunningham (en man vars bilder jag mer än gärna lånade i början av min bloggkarriär.)

För att ta diskussionen lite lägre så undrar jag om hans attityd har något med hans korta längd att göra. Min man brukar säga att kortare killar alltid är lite extra kaxiga då de måste leverera mer än deras längd. Läst den här intervjun med honom så förstår ni vad jag menar.

Oavsett om Scott Schuman har en trist inställning till oss bloggare och en kaxig (kort mans?) attityd, så kan man inte ta ifrån honom ägande rätten över sina bilder. Allt handlar ju i grund och botten om ett givande och tagande. Han lägger ut sina bilder för åskådning på nätet, vi lånar men vi länkar även tillbaka. Eller hur tjejer? För hur skulle han annars ha råd med cashmererockar och handsydda skor?

I was really surprise to hear about Scott Scuman alias The Sartorialist attitude regarding fashion blogs. With out us he wouldn’t be Time’s Magazines top 100 design influencers in 2007. Maybe he shouldn’t be that cocky, let’s face it he just got one more link from me so now he can afford another cashmere coat...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var riktigt bra skrivet Sophie! Därför gillar jag din blogg, inte bara bra inlägg men du verkar också vara jättetrevlig.

2010-02-22 @ 11:07:29
Postat av: Matilda

Sophie! Sonia-sjalen från H&M finns i lager!

Postat av: Fanny

en svart mon pull rykiel blev det också! tyckte att materialet var så härligt och den var perfekt att ha som basplagg

2010-02-22 @ 11:29:37
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: Sara S

Hahaha. Min man säger alltid att dom är korta både här och var.

2010-02-25 @ 14:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0