Jag är besatt



Jonny Valiant for Swedish Elle interiör aug 2011 - Marcus Hay New York Flat 6Jonny Valiant for Swedish Elle interiör aug 2011 - Marcus Hay New York Flat 7Jonny Valiant for Swedish Elle interiör aug 2011 - Marcus Hay New York Flat 3Jonny Valiant for Swedish Elle interiör aug 2011 - Marcus Hay New York Flat 5Jonny Valiant for Swedish Elle interiör aug 2011 - Marcus Hay New York Flat 4Jonny Valiant for Swedish Elle interiör aug 2011 - Marcus Hay New York Flat 2Jonny Valiant for Swedish Elle interiör aug 2011 - Marcus Hay New York Flat 8
Foton:
Jonny Valiant



Ni kanske känner igen den översta bilden från svenska Elle Interiör’s augustinummer i år. Den, precis som resterande bilder i detta inlägg kommer från prop stylisten Marcus Hay’s underbara New York lägenhet. En lägenhet som jag för tillfället är helt besatt av. Kanske inte själva lägenheten, utan mer känslan som Marcus har fått till med hjälp av ett härligt hopplock av loppisfynd och andra sköna pinaler. Jag är så passa besatt av den att jag varje kväll, innan jag släcker för att sova, måste ta mig en titt i tidningen och drömma mig bort i underbara färgval och 50-60-tals keramik.

Vi har det ganska cleant här hemma. Ljust och fräscht som Henrik Schyffert och Fredrik Lindstöm skulle ha sagt. Jag både gillar och hatar det. Praktikern i mig tycker att det är toppen när man ska dammsuga och superskönt när man har en liten donnan som precis har börjat krypa. Men samtidigt tycker jag att det är rätt opersonligt. En vit grund, svarta detaljer, sjuan stolar, PH-lampa, trasmattor, ja, ni get the picture. Visserligen tycker jag verkligen om våra möbler, men jag känner att jag saknar den där personliga touchen. Det där som Marcus Hay har fått till i sin lägenhet. Så mitt nästa mission här på hemmafronten är att personifiera vårt hem och självklart ska ni få följa med på den resan! ♥


Kommentarer
Postat av: Annelie

Du kan ju satta lite personlighet pa vaggarna sa nar flickan din inte dit :-) Kul att hon har borjat krypa...

Postat av: Karoline

Jeg vil gjerne være med på den reisen! Vår reise mot et mer "personlig" hjem begynte da vi fikk barn og uansett måtte gi opp litt av kontrollen og tenke annerledes rundt form og funksjon.

Hilsen Karoline - ny bloggleser

2011-11-15 @ 19:31:35
Postat av: Sanna

Jättefint!

2011-11-16 @ 15:11:21
URL: http://sannakumlin.blogg.se/
Postat av: Fanny

Coolt!

2011-11-20 @ 20:54:28
URL: http://www.franklymydear.se
Postat av: Kristin

Det är verkligen jätte fint, och jag har själv precis blivit besatt av inredning, mode intresserad som jag är är jag lite chockad, men kika gärna in på antingen min mode/dagboksblogg som står ovan eller min inrednings blogg: http://askheroninteriordesign.wordpress.com.

Gillar förresten bilden på silver besticken och har nog tänkt att göra något liknande när jag flyttar ut! DET är ju genialiskt och verkligen SUPER personligt! vad har du tänkt för färgskala till din lägenhet? :D

2011-11-28 @ 14:33:17
URL: http://askherdotme.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0