Helgens fynd



Megaloppis i Solna - Fynd 2011




Jag kan nästan inte besöka en loppis utan att komma hem med något och
Solnas Megaloppis igår var inget undantag. Jag hade från början satt upp några riktlinjer för mig själv, för att inte helt gå bananas. (Bara namnet Megaloppis får ju adrenalinet att pirra i ådrorna på mig.) Det jag hade bestämt mig för att hålla utkik efter var: vaser, silverbestick, tavlor och ramar. Och tur var nog det, för det fanns hur mycket som helst som jag hade kunnat tänka mig att släpa hem. Visserligen var det s.k. ”Stockholmspriser” (säljare som kan det där med att ta betalt), men samtidigt så handlar inte alltid handla på loppis om att handla biligt. Utan faktiskt hitta lite udda och roliga grejer som inte finns i massupplagor på närmsta IKEA-varuhus.

Själv kom jag i alla fall hem med ett gäng härliga keramikvaser och en galen liten fotpall, som man kan lägga saker i. Tror nog att den lilla pallen får bli mitt nya omklädningsprojekt till våren. Tyvärr blev det inga bestick, då donnan inte tyckte att det var lika kul med loppis som sin mor. Men det kommer fler tåg. Satsar definitivt på vårens Megaloppis, då jag tänker beväpna mig med större plånbok (cash), barnvakt och tid. ♥


Kommentarer
Postat av: Malin S

Loppisar är guld! Men du, den pallen skulle åtminstone jag låta ha sitt coola tyg kvar.



Lycka till med den fortsatta personifieringen av ert hem!



Fotot med de färgade silverbesticken var verkligen inspirerande!

Postat av: Sophie

Malin S: Visst e tyget på den lilla pallen coolt, men tyvärr är det rätt slitet, med lite fläckar och hål här och där. Något som inte syns på bilden. Men jag är lite inne på att hitta något liknade tyg att klä om den i:)



Btw, kul att man kunde inspirera!:)



Hälsningar

Sophie

2011-11-27 @ 21:59:40
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/
Postat av: Liisa - Följ mig på Malta.

Åh vad snyggt! Det är något jag saknar när jag bor på Malta, gå på loppis! Finns inte här.

2011-11-29 @ 11:40:13
URL: http://li5a.se
Postat av: Anonym

Fina bilder! Fler bilder från ditt hem.

2011-12-01 @ 08:35:50
Postat av: Fia

vilka fina grejer! :)

2011-12-02 @ 11:42:35
URL: http://cellofia.blogg.se/
Postat av: NIna

Tjusiga vaser, helt i min smak! :)

2011-12-04 @ 17:46:43
URL: http://anina.blogg.se/
Postat av: Ilona

så det var du som köpte sypallen. Jag var nära men avstod till slut.

2011-12-31 @ 10:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0