Önskelista julen 2011







Tredje advent och flitens lampa har jag tänt. Idag knåpar jag nämligen fortfarande med mitt
egendesignade korsstygn. Det tar mycket längre tid än vad jag kommer ihåg från mellanstadiets korsstygnsbroderande. I den här takten, med en donna som pockar på uppmärksamheten, kommer jag inte vara klar för ens i påsk! Vädur som jag är, är jag envis som synden, så tålamodet är det inget fel på. Men ibland behöver man ett break, så jag passar på att göra en liten önske(inköps)lista till Tomten.

Skulle nog kalla denna önskelista för in-my-dreams-wishlist, eller i alla fall delar av den, så som en Igor Pantuhoff tavla eller Tulpanstolar av Eero Saarinen. Önska kan man väl alltid, trots att min önskan (vilja) antagligen står och växer i skogen. Förutom alla de fina sakerna här ovan, så skulle jag inte säga nej till alla dessa eller denna. Bara så att du vet, snääääälla Tomten.

1. Igor Pantuhoff tavla
2. Gula Holmegaard-vaser
3. En gul 2012 Ordning & Reda kalender i skinnimitation
4. Tulpanstolar av Eero Saarinen med gul (så klart) sittdyna
5. Rimini Blue keramiksol av Aldo Londi för italienska Bitossi
6. Bookibinders Prisma box, med tyg av Sven Markelius
7. Lisa Larssons stjärngosse i serien adventsbarn ♥


Kommentarer
Postat av: karin

Hej Sophie



Gör en liten chansning och hoppas att du har några sekunder över att hjälpa mig ur paniken jag har inför "Vad ska jag ha på mig på nyårsafton".

Är bjuden till en lyxfest här i Australien där temat i klädkod är: St Tropez Glamour.



Är det svart, kort, tight klänning med stora smycken som gäller med läckra höga sandaler eller är det stilren långklänning, typ klarblå med slits och mkt armband...

jag kan verkligen inte sånt här och tänkte att du måste väl ändå vara den bästa man kan fråga:)



Hoppas innerligt på svar:)

Alla tips är välkommna,

Ha det superbra

Många varma soliga hälsningar från Perth

Karin

Postat av: Sophie

Hej Karin!



Å va härligt med nyårstema! Själv ska jag på 80-talsfest på nyår. Klart att jag vill hjälpa dig!:)



Du är inte fel ute när du tänker mycket och stora smycken, gärna guld. Däremot skulle jag inte ta den lilla svarta utan satsa på något mer färgglatt, mönstrat, långt och svallande. Tänk Uli Herzner i Project Runway.



Konstig fråga kanske, men du har inte möjlighet att lägga upp en bild på hur inbjudan ser ut? Många gånger kan man säga ganska mycket utifrån hur inbjudan ser ut, tex vilken nivå man förväntar sig att gästerna ska lägga på temat. Eller varför inte ta fasta på text färgen på inbjudan?:)



Om jag inte är helt fel ute så har ni i Australien sommar nu. Så det borde inte vara så svårt att hitta härliga klänningar:) Hoppas att det här hjälper dig lite på vägen och att ni får en toppenkväll!:)



Hälsningar

Sophie

2011-12-12 @ 09:18:45
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/
Postat av: karin

Hej Sophie,

Jätte TACK för att du svarade, jag har lagt upp inbjudan på min blogg nu, är såå tacksam för dina tips! Du har helt rätt, här är det sommar och sol, skönt med klänning:)Ska det vara lite blankare tyg då, för att "höja" glamor faktorn?

80-tals fest låter hur kul som helst:) Önskar dig en toppenkväll också:)

Många kramar

Karin

2011-12-12 @ 12:38:51
URL: http://runasiam.blogspot.com/
Postat av: elin kling

Jätte fina saker!

2011-12-12 @ 21:49:55
URL: http://diiamondsmuggler.blogspot.com
Postat av: Sophie

Karin: Toppen, precis känslan som jag var ute efter:) Spana in min blogg senare i veckan så ska jag lägga upp ett litet inspirationscollage åt dig. Btw hur gick klänningsjakten igår?



Elin Kling: Tack! Det va inget dåligt namn du har;)



Hälsningar

Sophie

2011-12-14 @ 11:13:49
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0