Gruppera mera!



Illustrator Mats Gustafsons home photographed by Magnus Mårding for NYTimes
Foto: Magnus Mårding för New York Times T Magazine November 2011


Jag har en storasyster i landet over-there, som jag ibland Skypar med. Här om sistens så diskuterade vi det där med att samla på saker. Cecilia, min syster, samlar bland annat på engelska skärbräder med inmejslad text, från 1800-talets slut. Specifikt kan tyckas, men då får man inte glömma att hon jobbar ju trots allt som inredningsdesigner. Vi konstaterade båda att nyckeln till en vacker samling, vad än det må vara man samlar på, är att grupperar den snyggt. Spana bara in illustratören Mats Gustafsons underbara samling av keramikvaser. Där ligger man i lä. ♥


Kommentarer
Postat av: nook elin

Det har ni nog rätt i, vassamlingen på bilden var ju hur snygg som helst! Nu har jag tagit reda på lite mer om den där butiken, den heter brandstationen och ligger på krukmakargatan i Sthlm!

Postat av: Sofia

Riktigt snyggt på spisen! Måste kommas ihåg =)

2011-12-17 @ 16:01:27
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0