Aschebergsgatan 24








Förra veckan så åkte jag och min lilla familj till Göteborg, för att hälsa på
min lillasyster och hennes pojkvän. Och för att kickstarta julkänslorna på Lisebergs julmarknad. Jag har varit ett par gånger i Göteborg, men då var det bara jobb som gällde. Men den här gången så fick jag chansen att lära känna staden lite mer.

Precis som här hemma i Stockholm så finns de stora kedjorna representerade. Men de försöker jag att undvika när jag är ute och reser, för det är ju de små pärlorna till butiker man vill hitta. Så gissa om jag blev glad när jag sprang på Aschebergsgatan 24. Den ultimata inredningsbutiken, om ni frågar mig! Jag skulle kunna köpa varenda liten pinal där inne. Skulle jag ha en inredningsbutik så skulle den se ut precis så. (Det kändes nästan som om det var jag som hade gjort inköpen.) Aschebergsgatan 24 är ingen stor butik. Liten men naggande god, skulle man kunna säga. Och det bästa av allt för oss som inte bor i den goa och glada stan, är att Aschebergsgatan 24 även finns som webbshop.

Ovan ser ni ett litet hopplock av mina favoriter ur Aschebergsgatan 24 sortiment, som gärna skulle få ligga under min gran i år. ♥

1. Enzo Maris äppleprint
2. Verner Panton’s Panthella bordslampa
3. Alvar Aalto’s gullackade E60 pall
4. Detta är New York av Miroslav Sasek
(ligger redan bland donnans paket)
5. Bordskalender Timor av Enzo Mari
6. Kay Bojesen’s teakapa


Kommentarer
Postat av: lilla.u

åh vad jag vill ha verner pantons lampa! den är helt magisk.

och de där barnböckerna. ska genast klicka hem boken om NY eftersom vi i min lilla familj åker till just NY över jul & nyår.



ha en bra dag. ulrika

Postat av: Fanny

Var inte sprattelgubbarna sjuukt fina??

2011-12-06 @ 00:08:38
URL: http://www.franklymydear.se
Postat av: emmi

oooh älskar blandningen! so stylish!

2011-12-06 @ 18:32:44
URL: http://emmiavergren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0