Update - Frackbröllop






Många bröllop blir det. Nu på lördag är det alltså frackbröllop. Något jag har både våndats över och sett fram emot. Våndats har jag mest gjort över klädkoden ”högtidsdräkt” och vad jag skulle ha på mig. I
denna vånda (dagens ord kanske) insåg jag plötsligt att tiden har runnit iväg för mig. Trodde först att jag hade en hel månad på mig, som sen visade sig vara bara två veckor. Vet inte riktigt hur jag tänkte där. Tror jag lever i någon slags flyttbubbla just nu – BF eller AF before or after flytt.

Hade från början tänkt att beställa klänningen på nätet. Men det blev det ju aldrig tal om då man måste räkna in leveranstid och tid för ändringar. Så det var bara att bege sig ner och jaga på stan. Fick ju tips om Coast, som självklart blev ett av mina stopp och längre än så behövde jag inte gå. På Coast hittade jag nämligen denna klänning (och ett litet inspirationscollage). Var från början inne på något mer färgstarkare. Men efter att ha provat både det ena och det andra, kändes den elegant mörkblåa helt rätt. Klänningen är visserligen hundra numer (20 cm + för att vara nästan exakt) för stor. Men min man har en fantastisk skräddare som fixar det där i ett nafs. Så klänning – check!

1) Klänning/dress: Coast, 2) skor/shoes: Jimmy Choo, 3) halsband/necklace: Siman Tu, 4) hårband/headband: France Luxe, 5) armband/cuff: Blydesign

Check! The dress is fixed for this week’s upcoming wedding. ♥


Kommentarer
Postat av: Fanny

Fin! Hoppas ni får roligt =)

Postat av: Annelie

Valdigt chict, alskar skorna :-)

2010-09-30 @ 00:43:17
URL: http://anneliepop.blogg.se/
Postat av: Sandra

Snygga kläder!

2010-09-30 @ 10:31:33
URL: http://https://www.hemvaruhuset.se/
Postat av: Vicki E.

jättefin klänning påminner väldigt mkt en klänning som jag hade på en bal förra året =)

2010-09-30 @ 19:27:49
URL: http://www.pinkfrostingcupcake.blogspot.com
Postat av: Linda

Väldigt fin klänning men glöm inte en sjal om bröllopet är i en kyrka.

2010-10-05 @ 21:56:47
Postat av: hanna

vart är klänningen ifrån`?

2010-10-27 @ 17:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0