Ledsen och besviken



Äventyr




Just nu sitter jag ensam på ett mycket trevligt hotellrum in the middle of nowhere utanför Manchester och väntar på att room service ska komma upp med middagen. Från mitt fönster kan jag skönja Englands högsta punkt (kulle med snö på, att säga berg skulle vara att ta i) och i förgrunden IKEA. Det är ju nästan så att man känner sig hemma.

På tal om hemma (den crossover kommer inte att ge mig ett tevejobb direkt), jag och min man förlorade precis en budgivning på en lägenhet vi verkligen ville ha (extra frustrerande nu när jag sitter här ensam i Manchester). Inte pga att vi hade lagt ett för lågt bud utan för att mäklaren har bettet sig otroligt oprofessionellt.

Så fråga är nu om vi någonsin kommer att kunna lita på
Erik Olsson?! Hur återhämtar man sig ifrån en sådan här pärs? Jag är upprörd, besviken och ledsen (och jag är visst inte ensam). Lite barnsligt kanske, men jag hade redan mentalt flyttat in och möblerat. Är det någon av er där ute som har varit med om något liknande? Snälla berätta gärna, känner att jag skulle behöva lite stöd i det här.

I’m sitting alone at my nice hotel room in the middle of nowhere out side of Manchester, feeling upset, sad and disappointed. Me and my husband just lost an auction for a flat in Stockholm. Not because we didn’t have the highest bid but because the real-estate agent has been behaving very unprofessional. So the question is - will we ever trust Erik Olsson again?!


Kommentarer
Postat av: Emma B.

Åh, Manchester! Jag är säker på att ni kommer att hitta en minst lika fin lägenhet ;)

Postat av: Clara

Usch så tråkigt! Jag har också hört dåligt om Erik Olsson..

2010-02-17 @ 21:23:32
URL: http://collman.blogg.se/
Postat av: u.

Vad trist!

Jag kan berätta att mina vänner var på väg att köpa hus, också genom E.O. De vann budgivningen, men på vägen dit så ringer mäklaren och säger att mötet är inställt och huset är inte längre till salu. Mäklaren påstår att säljaren hellre sålde till en annan köpare som just kom in i bilden och bjöd typ 50 000 över ... Snopet. De fick köra hem igen - utan hus.

Min vän gav sig inte. Skrev ett brev till E.O's chef och beskrev hur allt gått till. Idag har de ett hus i samma område då E.O ringde upp dem och erbjöd dem köpa det för ett angenämt pirs. Jasså!



Så - ni är inte ensamma om att bli bluffade på ett boende.



Lycka till och hoppas att ni hittar ett lika bra hem snart.

2010-02-17 @ 21:24:55
Postat av: Fanny

Fy fan va tråkigt! Vilka kärringar!!

2010-02-17 @ 21:30:36
URL: http://fannysworld.blogg.se/
Postat av: Maria

Har också dålig erfarenhet av Erik Olsson, även om det slutade med att vi köpte lägenheten. Trots att vi hade ledande bud (som dessutom var 135 000 kronor över utropspris) så ringde mäklaren upp och ville att vi skulle lägga 20 k till, eftersom säljaren inte var nöjd och skulle ha många fler visningar annars. Skojarfasoner! Allting tog dessutom väldigt lång tid (vi hade vårt ledande bud i ett par veckor) och var väldigt dåligt skött. Jag kommer inte anlita Erik Olsson när vi ska sälja vår lgh och försöka undvika att köpa deras objekt- de är inte att lita på. Det är allmänt känt har vi sedan förstått. De har dessutom gått ur Mäklarförbundet, så de omfattas inte av deras regler och kodex, tyvärr!

2010-02-18 @ 09:40:38
Postat av: Fanny

Jag finns aldrig i närheten när dom rean 70% upp i Boarp! Jag får lita på hennes omdömme sen får jag betala haha. Fast det märket har nästan bara snygga saker så...pussi

2010-02-18 @ 10:07:13
URL: http://fannysworld.blogg.se/
Postat av: Bitterfittan

vad gör du idag missy? (:

2010-02-18 @ 14:18:02
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Sara S

Så trist. Men förmodligen sitter ni i en ännu bättre bostad om några år och tänker, shit vilket tur att vi inte köpte den där lägenheten (även fast EO betett sig konstigt).

Vill bara uppmuntrar med att jag blev tokglad av att se så många nya inlägg i din blogg. Ibland kan jag gå inte kanske 8 gånger utan att något hänt och sen när jag går in är det 8 nya inlägg. Lite vardagsspänning;-)

Bästa bloggen!

2010-02-18 @ 19:48:54
Postat av: fager dam

Jag råkade också ut för helt otroliga typer när jag köpte lägenhet ett par år sedan. På ett ställe brydde de sig inte om att ordna budtävlan, de sålde lägenheten till ngn som gett ett högre bud än jag utan att fråga mig om jag kunde tänka mig att höja mitt bud. Dumt, jag skulle garanterat ha höjt och säljaren skulle ha fått ett bättre pris!

2010-02-19 @ 10:32:48
URL: http://fagerdam.ratata.fi
Postat av: Fröken Isakson

Nä gud vad ledsamt. Vi missade också ett hus på grund av att mäklaren gjorde fel. Så himla trist. Dåliga mäklare verkar det tyvärr finnas ganska gott om :(. Hoppas ni hittar en ännu mer perfekt lägenhet. kramar

2010-02-19 @ 11:21:20
URL: http://frokenisakson.wordpress.com
Postat av: Anna

Har bara dåliga erfarenheter av Erik Olsson. När vi bjöd på en lägenhet ringde de upp vår bank och fick reda på alla detaljer om vårt lånelöfte. De visste med andra ord efter det hur högt vi kunde bjuda.



Efter det bytte vi bank och slutade gå på Erik Olssons visningar.

2010-02-23 @ 11:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0