Gult är inte fult









Jag
fortsätter drömma om ”vårt” (mitt) arbetsrum. Har inte invigt maken i dessa planer än. Då jag ser det lite som att lägga fram ett affärsförslag när det kommer till att presentera kreativa idéer för min man. Han har nämligen lite svårt att ta till sig när jag kommer hem och t.ex. visar en bit tyg och pekar på en inredningsbild och säger den här känslan vill jag ha i arbetsrummet. Nä, i stället så samlar jag så många inspirations bilder jag kan hitta på temat jag vill skapa och presenterar sedan det hela mer som en marknadsplan eller affärsidé. Då förstår min man.

Ni har ju redan sett en bild ur det kommande projektet ”arbetsrum” och fler kommer det bli. För bloggen kommer nämligen att få spela rollen som moodboard i den här affärsuppgörelsen (övertalningsprocessen). Jag börjar här med att lägga fram mitt förslag (beslut) av accentfärg – gult, inte senapsgult eller honungsgult utan rätt och slätt gult. Vissa säger att det där med fondvägg är sååå 2002. Något som jag delvis kan hålla med om, speciellt när vi pratar om lattefärger. Men när det kommer till vårt kommande arbetsrum ser jag framför mig en gul fondvägg som prydas av en mer eller mindre en platsbyggd vit bokhylla, med kvadratiska hyllplan hela vägen upp till taket, snarlik denna med fondvägg bakom. Den gula färgen kommer som sagt att fungera som en accentfärg och kommer (om jag får min vilja igenom) även att dyka upp på en och annan inredningsaccessoar tillsammans med färgen svart. I övrigt ser jag vitt som den dominanta färgen i rummet. Och så fort jag är färdig med mitt moodboard så lovar jag att visa er mina tankar kring färgkombinationen. Men fram till dess så tycker jag att ni ska njuta av min nya favorit bland inredningsbloggarna, speciellt med tanke på namnet – Black. White. Yellow.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Den gula vi hade i sovrummet var ju såå ful. Tenta på söndag sedan blir det mer som vanligt! pussi

Postat av: Vicki E.

dessutom är gult en riktigt het färg till våren

2010-12-03 @ 18:04:42
URL: http://www.pinkfrostingcupcake.blogspot.com
Postat av: Stina

Haha, skönt att höra att det finns fler med män/pojkvänner som inte riktigt "hajjar" med en gång. Här hemma pågår oftast flera sådana processer parallellt. Igår tog "vi" ett "viktigt" affärsbeslut som jag är väldigt nöjd med :-)

Så trist att vi missade glöggen, jag hoppas vi kan styra upp något snart - brunch på Story (om den var bra). Kram

2010-12-06 @ 16:58:07
URL: http://girle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0