Min första Morsdag



Idag är det morsdag, min första och det tänker jag fira med att blogga lite. För det här med att blogga med småbarn har jag ännu inte kommit på hur man gör, speciellt inte när man har en pigg liten tjej som gör allt för att upptäcka världen. (Men inget ont som har något gott med sig – hon sover hela natten och har gjort sen hon bara var ett par veckor.) Just nu sitter jag i sängen med datorn i knäet och Ebba ligger bredvid mig och ”pratar” och sprattlar med hela kroppen. Ovanför vår säng hänger fågellampan, som jag och min man köpte för ett par år sedan. Det är inte bara mamma och pappa som älskar den, även Ebba, som aldrig kan se sig trött på de små fåglarna. Jag är faktiskt lite inne på att köpa en likadan till hennes rum fast modellen mindre än vad vi har. Tror den kan fungera utmärkt som ett substitut istället för en mobil, då jag inte har hittat någon fin. Alla är så plastiga som finns i butikerna. Och varför utformar man inte en mobil så att den är rolig att titta på underifrån också? Kanske ska ta mig en titt på Etsy och se om jag kan hitta någon där.

På onsdag fyller Ebba tre månader och jag börjar väl så smått kika ut ur vår lilla babybubbla och komma tillbaka till verkligheten. Många av mina nära och kära undrar ofta vad vi egentligen gör på dagarna. Ska jag vara helt ärlig så har jag inget vettigt svar – Amningshjärna? Mitt mål varje dag är i alla fall att njuta av min lilla tjej och se till så att hon mår bra. Ebba är en bestämd ugn dam med egen vilja. Det ska hela tiden hända något nytt om min lilla donna fick bestämma. Vagnen ska alltid rulla, babysittern ska gunga och mamma får aldrig stå still. Så att jag skulle bli en så kallad lattemamma behöver vi ju inte oroa oss för. Nä, nu blir det en promenad i solen. Hoppas att den inte hinner försvinna innan jag och Ebba har hunnit fått på oss alla kläder och gjort i ordning vagnen. För nu mera är det ju inte bara att hoppa i dojorna och slänga på sig jackan…

Today its Mothers day here in Sweden. I’m celebrating my first by writing a few lines about motherhood and my lovely little daughter. Happy mothers day to you all mothers out there.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Längtar tills jag får åka upp till er! <3

Postat av: Christin

Seriöst vilken underbar liten flicka. Det är faktiskt sällan man ser söta bäbisar men denna lilla Ebba är ju helt underbar!!

Det gjorde ni bra;)



Massa kramar<3

2011-05-31 @ 00:10:50
URL: http://christinsandberg.blogg.se/
Postat av: Annelie

jag langtar till Oktober da min egen lilla/e kommer till varlden :-)

2011-05-31 @ 11:47:49
URL: http://anneliepop.blogg.se/
Postat av: Sophie

Fanny: Du e alltid välkommen!:)

Christin: Ja, som Ebbas mamma så är det ju svårt att inte hålla med dig!;) (På bilden så e hon faktiskt bara sju dagar gammal.)

Annelie: Stort grattis till tillökningen. Ni har sååååå mycket att se fram emot!:)



Kram Sophie

2011-05-31 @ 23:22:14
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så fantastiskt! Stort grattis!



Jag har inte varit här på ett tag men så såg jag den här bilden och undrade om inte det kommit en liten bebis ändå...



http://gizmolina.com/?p=14804



Kramar från "gamla" Linda K

2011-06-03 @ 14:08:47
Postat av: Johanna - MyShoebox.se - Mamma till Charlie

Så härligt! Ja, de första månaderna är man som i en bubbla :)

Vad härligt att hon sover hela natten! Det har Charlie inte fattat än utan vaknar var tredje timme... :)

2011-06-14 @ 21:27:04
URL: http://myshoebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0