En lat söndag







Just nu befinner vi oss på landet i Roslagen. Vädret har vart rätt växlande, men jag klagar inte, då man som småbarnsförälder ändå inte har tid att ligga och pressa. Denna söndag har jag spenderat genom att ”dammsuga” gräsmattan på smultron, samtidigt som jag lyssnade på
Carl Bildt’s sommarprat på P1. (Jag diggar verkligen Calle, tror att han är en riktigt skön lirare bakom sin gråa kostym.) Mitt smultronplockande känns nu i ryggen. Men jag fick ihop nästan en liter, så det var det värt! Frågan är nu bara vad jag ska göra med alla smultronen. Någon som har något tips på något bra recept med smultron? ♥


Kommentarer
Postat av: Annelie

smultron smulpaj hade jag gjort :-) enkelt och gott...

Postat av: Matilda

Jag gjorde saft häromdagen, blev helt ljuvligt! Receptet finns i min blogg :)

2011-07-18 @ 09:54:41
URL: http://quietland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0