Happy Chic





För ett tag sedan klickade jag hem dessa två böcker av keramikguden och inredaren
Jonathan Adler och här om dagen fick jag äntligen hem dem. Då jag inte har haft en chans att bläddra i dem innan jag köpte dem, var det lite som att köpa grisen i säcken. Men till min stora glädje så behövde jag inte bli besviken. Visserligen är båda böckerna rena rama reklampelare för alla Jonathan Adlers vackra produkter och inredningsprojekt. Men det tycker jag man får ta med en nypa salt, speciellt med tanke på att han bjuder på sig själv i böckerna. Lyssna bara på dessa delar tagna ur ”The Jonathan Adler Manifesto” (killen har ju humor!)

”I believe that your home should make you happy.
I believe when it comes to decorating, the wife is always right. Unless the husband is gay.
I believe in carbohydrates and to hell with the puffy consequences.
I believe minimalism is a bummer.
I believe tassels are the earrings of the home.”

Summan av kardemumman, Jonathan Adler är en man med både värme och humor, något som avspeglar sig i hans inredning och böcker. Gillar man, som jag, den färgglada lala-land stilens tolkning av mid century California, så kommer ni inte bli besvikna på dessa två böcker. ♥


Kommentarer
Postat av: Fanny

Eurohorse var siiinnesmycket påsar! Alla gick ju in och shoppade och kom sedan ut och skulle hänga in alla i garderoben =P

Postat av: Jenny Lindström

Härliga böcker verkar det vara!!



Har försökt promota pushgift här hemma tyvärr har jag inte lyckats så bra, men man vet aldrig med min man. Han kan vara lite fiffilurig å helt plötsligt stå där med en överaskning när man minst anar det!

2011-02-28 @ 22:45:00
URL: http://avigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0