En effektiv söndag




Photo: Idha Lindhag



Det blev en sen kväll igår (så klart), så vi passade på att sova ut idag. Men trots det så har vi varit riktigt effektiva. Med ”vi” menar jag min man och jag, men det har ni kanske redan listat ut. Vi startade med att spana in det nya köpcentrumet Bromma Blocks. Att ha en man i modebranschen är inte helt fel, speciellt inte när man kan förena nytta med nöje genom studiebesök i shoppingens tecken, som båda kan uppskatta. BB var i mina ögon ett större Sickla Köpkvarter, fast med ett bredare utbud. Jag är visserligen inget fan av köpcentrum, men jag gillade blandningen av butiker. Layouten var däremot kanske inte den bästa, då man genom en av entréerna kommer rakt in i något som ska likna en food court. En riktigt rörig sådan.

Efter BB bar det i väg till BMW, då det är hög tid för oss att uppdatera vår trotjänare till bil. Vi tog inget beslut idag, men det känns bra att ha varit där och rekat, då vi står mellan BMW och Audi. Just nu lutar det mest åt BMW, då de senaste bilarna vi har haft har varit just BMW och de har aldrig svikt oss.

Hade redan i fredags planerat att besöka Antik och kuriosamässan i Kista, men tiden rann iväg. (Varför väljer man att stänga en mässa för allmänheten kl. 18.00 en vardag? För vem hinner ut till Kista efter jobbet innan 18.00 hade de tänkt?) Så idag passade jag på att släpa jag med mig maken dit, ihop om att göra några fynd till vår nya lägenhet. Men man nog inte vänta tills sista dagen, för när vi väl var där kändes det tyvärr rätt utplockat. Över lag så var det ett bra utbud med mycket keramik och glas. Lite för mycket kuriosa för min smak, då jag hade hoppats på mer möbler. Men vi fick med oss ett och annat visitkort för framtida inköp. Besöket var med andra ord inte helt misslyckat. Så efter en intensiv och effektiv dag sitter jag nu i soffan med datorn i knäet och bara tar det lugnt. ♥


Kommentarer
Postat av: Fanny

Kul! Blir riktigt effektiv vecka här kan jag säga =P

Postat av: Sara

Hej! Himla kul o se dig när du var in i Bromma!!! Ledsen att jag inte hann prata mer... Hoppas allt e bra med dig!! grattis förresten!!=) kram

2010-10-09 @ 18:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0