Love is in the air



                                                                 Bild: Scanpix och Ebba


Och så har de äntligen fått varandra, den blivande drottningen och mannen av folket. Härligt, härligt och gud så romantiskt! Mitt intresse för bröllopet har fram tills igår vart rätt ljummet. Jag och min man var tidigare i veckan och spanade in Love Stockholm 2010 och blev otroligt besvikna. Ett trist och obehagligt reklamjippo för företag som vill rida på bröllopsvågen. Men så igår kväll så visade SVT (tv4 släng er i väggen när det kommer till bröllopsrapporteringen den senaste veckan) den fantastiska konserten i Konserthuset och jag föll som en fura för den fina, personliga och romantiska stämningen.

Inte för ens idag bestämde jag mig hur jag skulle följa bröllopsceremonin. På plats, dvs se kortegen svischa förbi eller hela dagen framför teven. Det blev alternativ två med sillunch och goda vänners sällskap. Då det där att trängas med folk inte riktigt är min grej, plus att det gav oss en chans att se alla gästernas vackra klänningar.

Det här är ju trots allt en modeblogg, så jag kan ju bara inte hoppa över att kommentera Victorias vackra klänning i dubbelsidig sidenduchesse med fem meters släp, och designad av Pär Engsheden. Personligen tycker jag att Victoria såg strålande ut på sin bröllopsdag och klänningen kändes verkligen som hon. Visserligen hade jag fantiserat om något mer spektakulärt, men när jag tänker efter så känns den här klänningen helt rätt för Victoria. (Hon kunder iofs ha skippat det där tjocka skärpet i midjan.) Den vackraste detaljen tycker jag var ryggringningen i ett grunt litet v och den nedvikta kanten. Ja, också slöjan i spets, som även har burits av Silvia den 19 juni 1976.

Låt oss tacka vädergudarna för uppehållet över Stockholm idag. Jag tror att det kanske var all kärlek i luften som fick alla orosmoln att lätta. För när man tittar på brudparet så kan man ju inte förneka att nog finns det gränslöst mycket kärlek mellan dem. Å, jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser dem tillsammans! Hela den här svenska bröllopsyran får mig självklart att tänka på mitt eget bröllop. En dag som jag skulle kunna ge min högra hand för att få uppleva igen. Så till dagens kungliga brudpar skulle jag vilja säga: Tack för att ni så givmilt har låtit oss ta del av er stora dag. Se nu till att njuta och slappna av!

Sorry for not translating. We hade a fantastic royal wedding today here in Stockholm between the princess Victoria and her man of the people Daniel.


Kommentarer
Postat av: Stina

Vilken fin text, Sophie. Jag har inte heller varit så intresserad av kronprinsessbröllopet förrän jag började följa SVT:s sändningar under våren. Visst var det vackert!

Postat av: Fanny

Fällde några tårar under vigseln =)

2010-06-20 @ 20:54:12
URL: http://fannysworld.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det var ju så fint!! :)

2010-06-21 @ 20:51:17
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: LIVINGROOM

det var jättefint!

2010-06-22 @ 12:54:27
URL: http://livingroom.blogg.se/
Postat av: maja

förstår inte vad du menar faktiskt. "tack för att ni så givmilt låtit oss tagit del av denna dag".



men snälla du, vi är skattebetalare och har bekostat större delen av bröllopet. inte ens vi som inte ville ta del av bröllopet fick bekosta det i alla fall..

2010-07-19 @ 23:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0