NYC Brunch









Idag blir det NYC brunch på
Story Hotel, tillsammans med min vän Emilie. Ska bli riktigt spännande att se hur Story Hotel gör sin tolkning av en NYC brunch. Det ska vist vara liveband och dj, men själv hoppas jag mest på att de kommer att servera amerikanska pannkakor med frukt och lönnsirap.

Sen tänkte jag ta en sväng förbi Hötorget och se om de fortfarande säljer blommor där, trots kylan. Eller om det bara är kransar som gäller. För att efter det bege mig hemåt för att putsa och dammsuga lägenheten. Imorgon har vi nämligen bjudit in våra vänner på inflyttingsglögg. Det ska bli riktigt mysigt!

Hoppas att ni andra får en toppen lördag, med eller utan amerikanska pannkakor i magen! ♥

 


 

 

Uppdatering:

Lördagens NYC brunch på Story Hotel vara tyvärr en riktig flopp. Jag vet inte om det var jag som hade för höga förväntningar eller om det bara var en riktigt spretig och oprofessionell tillställning. När man får en inbjudan till en brunch så här i juletider och dessutom en amerikans sådan, så ser i alla fall jag framför mig ett mysigt arrangemang med hög julstämning och med den rätta NYC-twisten. Men äggröran och de amerikanska pankakorna lyste med sin frånvaro. Det fanns inget av det som serverades som kunde liknas något från en Sunday brunch. Det kändes som om fokus låg mer på att vi gäster skulle häva i oss massor av alkohol. Droppen som fick bägaren att rinna över var nog när de släckte ner stället, satte på syrener och kom in med brickor med saftblandare och minispritflaskor på. Det var som man trodde att man var på en riktigt svinig afterski. Så tummen ner för Story Hotels brunch – inte att rekommendera med andra ord. Riktigt trist för de skulle verkligen kunna ha gjort något så bra.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Mys! Vi har köpt hem lönnsirap för att ha på just pancakes ;)

Postat av: Trine

Hej Sophie



Fandt tilfældigvis din blog på en google søgning.



Og jeg blev straks forelsket i den H&M Divided taske, som du købte i 2008 (mener jeg). Har/bruger du den stadig? Eller er den til salg?



Jeg beklager at jeg skriver her, men kunne ikke finde nogen email-adr. til dig.



Hilsen Trine

2010-12-19 @ 20:45:02
Postat av: Sophie

Hej Trine,



Kul att du hittade till min lilla blogg!:) Vilken väska är det som du undrar över?



Hälsningar

Sophie

2010-12-20 @ 22:02:01
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0