Permanenta fransar






En av anledningarna till min frånvaro har bl.a. varit att nu har bröllopsbestyren dragit igång på riktigt, så nu skulle jag behöva er hjälp. (Bröllopet är visserligen inte för ens i september, men det är mycket som ska fixas innan det.)


Tyvärr är jag en av dem tjejerna som Mother Nature glömde när det kommer till ögonfransar. De är både rätt ljusa och tunna och inte kan jag skryta med någon direkt längd heller. För något år sedan visade Sofis Mode ett inslag om permanenta lösögonfransar. Permanenta och permanenta, de sitter vist fast i en månad eller två. Såg resultatet live på Sofie när hon hade gjort det och det så riktigt verkligt ut. Något som hänger ihop med att varje frans fästs för sig själv på den egna fransen. Så jag undrar nu om det är någon av er kära läsare som har testat dessa fransar och om ni har något bra tips på en salong i Stockholm som gör dessa?


Mother Nature never blessed me with thick and dark eyelashes. So now I'm wondering if you have tried permanent and fake eyelashes and if you have any tips on where you can have them made in Stockholm?


Kommentarer
Postat av: Nadja

Åh vad roligt med bröllop! Säg till om du behöver en personlig assistent eller något!



Två av mina kompisar har haft permanenta lösögonfransar. Kompis 1 tog ganska snart bort dem för att det kliade eller irriterade på något sätt men hon fick sina gjorda av någon som behövde nån att träna på.



Kompis 2 hade sina ett halvår minst, men då måste man ju gå till salong regelbundet och fylla i och fixa till mm. Det funkade bra för henne, Det var FACE i Norrköping som gjorde hennes.



Lycka till!!!

Postat av: Emma

Ett tips är Stockholms Beauty Center på Drottninggatan 85. Där gjorde jag naglarna förut och jag vet att de även fixar permanent fransförlängning. www.beautycenter.se Ha en bra dag!

2008-05-21 @ 08:26:53
URL: http://emmajohanna.webblogg.se/
Postat av: kickan

Hej, jag testade det där för något år sedan, dock i min egen hemstad så jag har inget ställe att rekommendera... personligen var det ingen hit.. visst du behöver ingen mascara.. kan gå raskt upp men efter några dagar syns det släpp.. lim och dyligt och ser inte snyggt ut. Då måste man gå och fixa lite... blir en gång i veckan. Men jag tror det är lite som byggda naglar.. i början skjuter kroppen ifrån sig materialet och an kan tappa rätt många naglar och få mycket släpp men ju längre man har dem destu bättre sitter de. Jag tycker du skall prova, det är väldigt individuellt det där men prova gärna så snart du kan och ha dem upp till en månad eller så... känn efter och hör vad andra tycker. Bröllopsdagen är en stor dag så det vore synd om du sätter på lösögonfransar några dagar innan och inser efter ett år att det ser helt galet ut på bilder m.m. och att du skulle skippat dem! Personligen tycker jag det är finare om du har en make up artist som ändå skall sminka dig att denna sätter på engångsfransar att ha just för dagen. Men samma här.. prova innan... be den som skall sminka dig att fixa just ögon och gå med dem en dag! Hoppas mina ord hjälper lite på vägen...

2008-05-21 @ 08:45:03
Postat av: Frida & Fabulous

Vet ingen i Sthlm, men har flera vänner som gjort det och blivit supernöjda!

2008-05-21 @ 08:46:24
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Katarina

Skriv till Sofi och fråga?!

2008-05-21 @ 09:25:50
URL: http://shoeholic.blogg.se/
Postat av: L

På den här salongen som ligger i Stockholm verkar de ha fransförlängning http://www.beautyandnails.se/

2008-05-21 @ 13:32:38
Postat av: Helena

Brukar gå till www.studiopaus.se på Grevgatan 47 och Johanna som äger salongen hade en gång helt fantastiska fransar. Det visade sig vara sådana permanenta. Jättefint, såg ut som en docka. Man kan tydligen välja hur mycket och vilken längd och så. Dock sa hon att det kunde vara lite tungt för ögonen, men det kan det vara värt för ett bröllop!

Lycka till

2008-05-21 @ 13:41:24
Postat av: Josephine

Jag har för mig att Face gör sånt, iallafall här i Linköping. Kolla med dom :)

2008-05-21 @ 16:41:42
URL: http://bitchtalk.blogg.se/
Postat av: cecilia

Tror inte på idén. Jag har kompisar som testat utan att det har blivit särsklit bra. Satsa hellre på att bli sminkad av en proffs istället. Varning för att bygga upp för stora krav på dig själv inför den stundande dagen. Dina ögonfransar ser säkert tillräckligt bra ut. Alla kommer att tycka att du är jättevacker ! :)

2008-05-23 @ 22:41:05
Postat av: Lemon

Hej Sophie!

Hade en vän som testade förut....Var inte speciellt snyggt efter en dag ller två. Dessutom slet de på hennes egna ögonfansar...Visst de växer ut men ändå. Jag har inte heller långa fransar men med rätt makeup så kommer dem så se så långa o fylliga ut ändå! Då kan du också bara komplittera med några fuskstrån för att förhöja effekten :-)

Vill du ha bra tips på makeup tjej så hör av dig!

kram!

2008-05-26 @ 20:23:00
Postat av: Sara

Salong Puder i sthlm , Madde heter hon som utför fransförlängningen.. Jätte bra !

2009-09-27 @ 22:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0