Intervju med Ann-Sofi Back



Ann-Sofi Back intervju


Trots mycket ståhej och många som ville prata med årets Guldknappenvinnare fick lilla jag en chans att få några minuter med Ann-Sofi Back igår och här ser ni resultatet med mina egna kommentarer (inom parantes).


Vad innebär Guldknappen inom den svenska modebranschen? "Att man har blivit officiellt vuxen i branschen." (Kunde inte ha sagt det bättre själv!)

Vad betyder Guldknappen för dig?
"En otrolig hjälp och push i rätt riktning för karriären, speciellt när det kommer till PR och uppmärksamheten som tillkommer ett pris som Guldknappen. Jag kan tänka mig att genomslagskraften når även de där ute i stugorna, att få synas på Åhléns är ju ett bra exempel på det. Som designer blir man ju mer tillgänglig." (Ja, medias genomslagskraft ska man aldrig underskatta!)

Vem är din favorit bland de tidigare vinnarna av Guldknappen? "Förra årets vinnare, Lars Nilsson." (Kan bara hålla med, killen har en känsla för stil!)

Vad tänker du göra härnäst? "Fler intervjuer, sen lite champagne för att när allt det här är över ta en välbehövlig semester." (Låter skönt!)

Vem berättade du den glada nyheten för först?
"Min kille." (Bra val, hade nog också berättat det för min andra hälft först eller kanske min modeintresserade lilla mamma, äh jag vet inte!)

Vem/Vad är din inspirationskälla? "
Jag har ingen stilikon utan inspireras mer av klichéer om kläder och mode, t.ex. som att folk hellre döljer än att framhäva. Jag kan se något fint i allt det fula och göra något positivt av det." ( Underbar inställning tänk om alla delade den uppfattningen! Då skulle vi nog ha fred på jorden!:)

Berätta lite om din kommande höstkollektion. "
Den består av två teman; "Random button", där koftor, skjortor och klänningar knäpps ihop så där fel och snett som man gjorde när man var liten och "Twist" med sina vridna och positiva detaljer. Basplagg, mycket lager på lager, fransar och filtar." (Modernt vintermys med glimten i ögat!)

Favoritplagg ur din kommande kollektion? "
En vinröd stickad klänning från temat "Random". "( Stickad klänning, kan det bli mer rätt i höst?!)

Sammanfatta din stil med tre ord. "Bärbara kläder med integritet." (Elak fråga med tanke på tidspressen, men vilket bra svar jag fick sedan!)

Vem vill du se i dina kläder? "
Ingen, precis på samma sätt som jag inte har någon direkt stilikon, så har jag inte någon speciell person i åtanke för mina kläder." (Kvinnan har precis som sina kläder en enorm integritet! Imponerande!)

Tre måsten i höst? "Allt ur min kommande kollektion!;)" (Hihi, bra svar!)

Berätta om ditt bästa köp. "
Det är en gammal Prada väska som ser ut som en liten säck och som har ett galet fleecefoder och den där klassiska Pradatriangeln. Det var faktiskt en födelsedagspresent som jag fick rätt nyligen av en kompis som hittade den i en secondhandbutik och tänkte på mig. Galet och roligt!" (Trevliga vänner tjejen verkar ha!)

Värsta modemissen? "
Det var när jag som 14-åring hade läst i Veckorevyn att man skulle skugga näsan om man ville att den skulle se smalare ut. Det hela resulterade i att jag gick runt med brunsotad ögonskugga på näsan i ett halvår innan jag upptänkte hur galen jag såg ut!" (Hihi, jag tror jag storknar! Tänk vad tidningar som Veckorevyn kan smälla i oss osäkra små tjejer för dumheter!)

Hur startade ditt intresse för mode? "Kände att jag som ung var tvungen att ta ansvar för att mina föräldrar såg okej ut, då båda saknar känsla för mode och kläder." (Vem bävade inte för vad ens föräldrar skulle sätta på sig inför kommande föräldramöte i skolan?!)


Har du något tips till de där ute i stugorna som har designer drömmar? "
Se till att man har något man vill säga!" (Är det någon som har något på hjärtat?)

Sorry for not translating my interview with Ann-Sofi Back, the winner of Guldknappen.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Bra frågor! Och vem skulle inte vilja ha en Prada-väska. Ses imorgon! =)

Postat av: nadin

Vad duktig du är Sophie på att intervjiuera(är det rätt stavat)?Bra frågor och bra svar oxo:)
MVh Nadin

2007-08-14 @ 20:30:36
Postat av: Kerstin

Heja Sophie :)

2007-08-15 @ 07:23:54
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Vilken vettig människa hon verkar vara :D

2007-08-15 @ 07:26:12
URL: http://jagheteralexandraa.blogg.se
Postat av: Annie - PD

Hon är bra :) Kul att du fick träffa henne.
Jag vill också ha en vinröd klänning, kanske blir en Back :D

2007-08-15 @ 08:20:01
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: fashionholic

åhh vilken kul intervju!! nice work babe!

2007-08-15 @ 09:42:44
URL: http://fashionholic.blogg.se
Postat av: Anonym

MEEEEEEEN
GE FAN I OCH SKRIV DIT DINA EEEGNA KOMMENTARER, DET SUUUUUUUGER!!!!!!
Annars
var det bra, men självklart har du nu förstört HELA intervjun, GRATTIS.

2007-08-15 @ 10:44:51
Postat av: emma

hej, ja letar o hittar ingen stans va som är inne gällande fresyrer? tips?

2007-08-15 @ 14:45:33
Postat av: Danijel

sjukt grym designer :D

2007-08-15 @ 18:13:12
URL: http://buljat.blogg.se/
Postat av: Frida & Fabulous

Ann-Sofi är så så grym.

2007-08-16 @ 19:49:32
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Sophie

Amanda: Nä, det skulle man ju inte säga nej till!:)
Nadin: Tack vad gullig du är!:) (det stavas intervju, men det är skit samma, jag fattar ju vad du menar och det är ju huvudsaken, stavar själv som en kråka!;)
Kerstin: Puss på dig tjejen!:)
Alexandra: Ja, eller hur! Diggar henne!:)
Annie: En vinröd klänning till hösten är ju inte fel!
Fashionholic: Tack, vad roligt att du gillade den!:)
?: Det här är min blogg och jag skriver precis hur jag vill! Trist att du inte gillade mina kommentarer, men då föreslår jag att du inte läser dom!:)
Emma: Har du försökt att googla fram det? Spana annars in olika modemagasin, oftast kan man hitta tips och ideer där!:)
Danijel: Ja, verkligen!
F&F: Eller hur!:)
Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-08-18 @ 06:06:57
URL: http://sophiesfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0