AF till Sverige



Abercrobie and Fintch outfit

Ingen som har varit i USA har väl undgått den hyper amerikanska klädkedjan Abercrombie & Fitch och nu är de på väg till Sverige läste jag hos Kerstin. Ett välkommet tillskott till det svenska butiksutbudet, enligt mig!

Kommer ihåg mitt första besök på en av deras butiker I New York. Det första vi möttes av i entrén var enorma planscher på snygga killar i nakna och välsvarvade överkroppar och doften från deras senaste parfym var överdådig. Väl inne i butiken så pulserar musiken ut ur högtalarna i en så pass hög ljudnivå att det är svårt att prata med varandra. Överallt står det hunkar och små pratar i AF-kläder och känslan av en familjär fritidsgårds atmosfär sprider sig snabbt. Det var nästan som man undrade vart biljardbordet var!

För er som inte har varit i USA eller i någon av AF butiker har jag satt ihop ett litet collage av plagg för att illustrera deras typiska stil. Alla plaggen tillhör deras damkollektion, med de har även herrkläder och de finns alla att hitta på deras hemsida.


Abercrombie & Fitch
is coming to Sweden.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ja, shit pommes. Jag gillar A&F. Jag skulle faktiskt behöva ett par nya mysbrallor och ingen USA-tripp inplanerad - så detta är alldeles perfekt för mig.

Postat av: Amanda

Ja, A&F är riktigt speciellt, hela konceptet är tufft! Vore kul med lite nya butiker i Sthlm! =)

2007-08-17 @ 06:47:28
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Lyxista

aaa.. jag läste de för flera månader sen.. men man kan ju undra när de kommer :P ?

2007-08-17 @ 07:27:23
Postat av: Annie

Det är ett bra komplement till övriga butiker men jag tror inte jag kommer bli någon storkund...

2007-08-17 @ 07:55:26
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: Amelie

ja a&f gillar jag skarpt.

2007-08-17 @ 08:09:49
URL: http://amisiusa.blogg.se
Postat av: mini

åå en till som gillar A&F! jag som mami älskar även deras barnkollektion, jag skulle klä min goding från topp till tå med A&F, so cool!

2007-08-17 @ 08:18:27
URL: http://www.mamamini.blogg.se
Postat av: Karin

great!

2007-08-17 @ 08:34:54
URL: http://Karinolofsson.blogg.se
Postat av: Angel

åh mycket snyggt

2007-08-17 @ 08:39:07
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Stina

Vad spännande! Skjortan är ju ursnygg. Jag älskar när det öppnar nya butiker, mer mode åt folket!

2007-08-17 @ 09:54:06
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Smartasmia

Alltid öppen för nya butiker här:-) Även om jag inte är en "the American blue way"-sucker så kan jag få sköna vibbar av att känna mig så där svensk skärgårdsaktigt avslappnad när man ser på ditt kollage ovan:-) Kramen till sötbönan!

2007-08-17 @ 10:49:31
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Anna

Kul! De har grymma jeansshorts :)

2007-08-17 @ 10:50:10
URL: http://fashionable55.webblogg.se
Postat av: Carolina

Jag älskar Abercrombie!

2007-08-17 @ 13:21:45
Postat av: Anonym

Coolt :D

2007-08-17 @ 15:20:15
Postat av: Sanna

Bode i usa ett år och abercrombie & fitch har bara sönderklippta, utsvängda jeans och prickiga små väskor.. Så vet inte hut dom ska kunan följa trenderna i Sverige ? Tror det komemr gå bättre för dom på killavdelningen i så fall..

2007-08-17 @ 16:16:10
Postat av: carro

JA:D då är det bara star bucks kvar att längta efter....

2007-08-17 @ 18:41:49
Postat av: Sophie

Kerstin: Frågan är ju bara när de kommer hit och hur länge du får vänta!;)
Amanda: Ja, det är ju alltid kul med nya butiker!:)
Lyxista: Ja, verkligen! Mycket snack och lite verkstad eller?!
Annie: Nä, inte jag heller, men en hoodie där och ett snyggt linne där kommer nog få komma hem till mig!;)
Amelie: Då har du något att se fram emot nu!
Mini: Och så sött!
Karinoch Angel: Eller hur!
Stina: Mer mode åt folket!:)
Smartasmia: Tack, vad gullig du är, jag älskar ju skärgården!:)
Anna: Och massor av annat!
Carolina: Då har du något att se fram emot!
?: Spännande eller hur!
Sanna: Vet inte om jag skulle kalla A&F för något trendigt företag direkt, då de verkligen har sin utpräglade stil. Men jag kan hålla med om att det komme nog att ha rätt svårt att sälja i väg sina lågt sittade jeans här hemma i Sv, samtidigt så finns det ju faktiskt folk som fortfarande gillar även det modet!:)
Carro: Hihi! Det har du rätt i! Har hört att de tycker att Sv är en för liten marknad att satsa på, trist!:(
Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-08-18 @ 05:50:53
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jeansen var riktigt snygga! :D

2007-08-18 @ 07:52:44
URL: http://pills.blogg.se
Postat av: Emily

Too bad tycker jag, måste man kunna köpa allt överallt?

2007-08-20 @ 15:48:11
Postat av: Moa

YES! :) Ååååh gud vad jag längtar! Älskar verkligen deras kläder, enkla men endå.. sexiga och svala på något sätt, passar mig så himla perfekt. Gud vad glad jag blev nu, kommer typ bli ruinerad. Tack! :)
Föresten, älskar din blogg, det är en bra balans mellan personligt och det senaste men blir aldrig tråkigt eller så. :) Tack!

2007-08-20 @ 23:25:20
Postat av: jin

Tycker A&F är överskattade, det är ett medelmåttigt märke som all kids i USA springer runt och bär. Tråkigt är min synpunkt.

2007-08-21 @ 19:39:07
Postat av: Liselotte

För att inte tala om A&F´s storasyster RUEHL, ännu läckrare märke.

2007-08-29 @ 12:37:35
Postat av: ¥J

Superb! fast det är ju lite dåligt ändå, eftersom det är blir lika unikt att ha det när det är så många som har det.

2007-09-18 @ 20:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0