Sko nostalgi



Min kära mor håller just nu på att packa ihop sitt liv. Min lilla mamma ska nämligen flytta, från att bo i villa till en två rums lägenhet, så just nu är hon lite stressad över att hon inte kan ta med sig allt och måste skiljas ifrån vissa av sina ägodelar.

Själv flyttade jag hemifrån för över 5 år sedan. Men bara för att man har flyttat hemifrån så betyder det inte att man har packat ihop sitt lilla flickrum. Det har i alla fall inte jag gjort…… Så nu när min kära mor ska flytta så måste även jag packa ihop mina saker. Eftersom jag bor i en tvåa som inte har allt för många förvaringsutrymmen så betyder det att jag måste också göra mig av med en del. Varken jag eller min mamma är kända för att kunna slänga saker, men efter att ha sett alla dessa program om städning och flytt så har vi också insätt att man måste lära sig att rensa bland sina saker.

Så igår åkte jag över till mamma för att rensa bland mina saker.  I början kändes det lite trist, men efter ett tag blev jag riktigt hänsynslös! I slut ändan blev det sex svarta plastsäckar bara med kläder som ska till Myrorna och göra någon annan glad (hoppas jag!). Gick igenom gamla brevhögar ifrån brevvänner och kände nostalgin komma krypande. Hittade massor av brev ifrån min bästis i högstadiet, Sofia G. När jag ser tillbaka på den tiden, första fyllan, första riktiga pojkvännen för att inte tala om modet, så ler jag! Men hjälp, vad tänkte jag på! Men som tur är så ligger mycket av det modet i stora svarta säckar just nu! Fast det finns ett par skor, som jag nu sitter och funderar på om jag ska gräva fram ifrån en av säckarna.

Redan på högstadiet älskade jag skor. Men idag skäms jag nästa lite när jag tänker på ur hemska de där skorna egentligen är. Jag köpte dom till min skolbal in nian, tyckte att de va så snygga och moderiktiga då! Jag hade influerats av Viviane Westwoods super höga platåskor, ni vet dom där som Naomi snubblade i på catwalken. Mina skor var i svart mocka, med en klack på säkert 18cm samt en platå på fem cm under framfoten och med vristband. Dessa skor hade jag tillsammans med ett svart slimmat fot långt fodral, med slits näsan upp till rumpan. Klänningen hade jag för övrigt tvingat min lilla mamma att sy. Tyckte jag var så snygg i min nya outfit! När jag tänker på det i dag för står jag inte hur min mor kunde släppa ut mig utanför dörren den kvällen!

Så nu sitter jag här och funderar på om jag ändå ska spara dessa kolosser till skor som jag bara har använt en ända gång. De skulle ju vara så kul att använda på någon maskerad någon gång! Vad tycker ni ska jag slå mamma en signal och säga till henne att gräva fram dom igen? ♥

Kommentarer
Postat av: Lina

Vi har alla gjort mode missar. Själv så skäms jag när jag erkänner att jag hade silvriga Boffalo. Fy fan vad gräsligt!

Postat av: stina

min skämsgrej är ett par filaskor (gympaslor) jag köpte i nian. Eller mina mintgröna adidasbyxor jag bar med mina högklackade kängor (why o why?)

2006-01-15 @ 08:05:06
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Anna

Absolut spara! Det låter som ett par udda skor så spara dem. :)

2006-01-18 @ 12:31:58
URL: http://krimskrams.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0