Shopping i London



Nu mera är det väldigt billigt att åka över och shoppa i London, men tyvärr är inte shoppingen lika billig längre. Själv har jag bott och jobbat i London i ett tag så jag känner mig ganska hemma på Londons shoppingstråk. Och just nu pågår rean för fullt. Tänkte därför dela med mig lite av min shoppingerfarenhet i från London genom att lista en del bra butiker och områden som är värda ett besök då man är i London en kort tid!

♥  Varuhus som Harrod´s, och Harvey Nichols är alltid värda ett besök. Men min personliga favorit när det kommer till Londons varuhus är Selfridge´s på Oxford Street. De har allt i från Gucci och Prada till många av de stora highstreet märkena, en bra blandning med andra ord.

♥ Marks and Spencer har i mångas öron en dålig klang, men om man vill fynda underkläder är Marks and Spencer det rätta stället att gå till! Inte lika mysigt som Victorias Secret men samma bra passform.

♥ King´s Road är en mysig gata som ligger i Chelsea, bra blandning av butiker. Här ligger bla Manolo Blahnik´s skobutik, närmare bestämt på Old Church Street.

♥  Portobello Road är en annan mysig gata som ligger i Noting Hill. På lördagar anordnas Portobello Market, en antikmarknad med allt i från smycken och vintage pälsar. Mitt tips är att gå genom hela antikmarknaden via Portobello Road så kommer man så småningom fram till små stånd där unga designers säljer sina kreationer blandat med secondhand kläder. En mysig mix!

♥ En annan marknad som är värt ett besök är Brick Lane Market som hålls på söndagar, en kul blandinga av stånd, butiker och mysiga cafén finns i området.

♥  Camden Market är en annan galen marknad. Där kan man köpa allt ifrån haschpipor och rökelse till ullkappor och begagnade möbler. Camden är ett kanalområde, men mest känt är nog området för sitt musikutbud, punkens vagga och numera ligger det många raveklubbar i området samt MTV har sitt högsäte där.

♥ På New Bond Street, Old Bond Street och på Sloane Street hittar du alla stora märken som Dolce & Gabbana och Gucci. Ett riktigt modemecka!

♥ För dig som älskar mode men samtidigt vill ha något udda ska du bege dig till området Seven Dials, nära Covent Garden. Ett bra utbud av trendiga och lite speciella butiker, absolut värt ett besök!

♥ En personlig favorit bland Londons butiker är Browns som ligger på South Molton Street, som har en bra blandning av engelska designers. Där hittar du allt ifrån kashmir tröjor till märkes jeans och priserna ligger över det normal.

♥ Om du vill veta mer så har Aftonbladet oxå en bra
Shoppingguid över London som går att ladda ner. 


 Trevlig resa! ♥ 


Kommentarer
Postat av: nadja

tack för superbra tips! åker till arlanda om några minuter och gissa om pojkvännen ska få följa med på shoppingturer när vi kommer till london :-) hihi!
tur att han nästan är lika shoppinggalen som jag... kramis

2006-01-19 @ 07:42:04
Postat av: Laura

Jippie... ska til Lonson i børjan av mars så tack før alla fina tipps! Finfin blogg førresten :)

Postat av: Sophie

Tack! :)

Mvh Sophie♥

2006-01-19 @ 11:04:09
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Amanda

Det finns inget bättre än Bond Street! Det är som att kliva in i Vogue! :p

2006-01-19 @ 19:49:31
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Emelie

Åh, var i London förra våren. Det är underbart! Du har helt rätt med Harrods och Harvey Nichols.. Hittade ett par supersnygga Gucci glasögon där och ett gulligt litet Gucci skärp! Harrods och Harvey Nichols är helt klart dit man ska först när man åker till London ;)

2006-01-23 @ 10:11:30
URL: http://Guccis.blogg.se
Postat av: Emelie

Btw, jättebra Blogg :)

2006-01-23 @ 10:12:04
Postat av: Sofie

Om jag blir rik när jag blir stor, då ska jag bo i ett penthouse i Harrods byggnaden. Det bestämde jag mig för första gången då jag var där, när jag var liten.

2006-01-24 @ 15:29:09
Postat av: Justanotherfashionkid

Mycket bra med några nya tips inför min Londonresa i mars!

2006-01-25 @ 23:04:46
URL: http://justanotherfashionkid.blogg.se
Postat av: Sophie

Kul att jag kunde hjälpa dig med lite shoppingtips inför din Londonresa! När åker du?

Mvh Sophie♥

2006-01-26 @ 05:17:09
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Robert

Hej Sofie! Skall till London över pingsten. Har du några bra tips på¨butiker för mig som man vad det gäller lite roligare kläder? Gärna lite Casual-stil. Burberry, Armani, CP Company , Fred Perry mm

2006-05-15 @ 15:23:22
Postat av: Nina

bra guide :)

Var i London nyss, älskar Camden market och Portobello road, men jag hann inte dit iår :(

Butikerna i Seven Dials har jag inte kollat in men det ska jag verkligen försöka göra nästa gång. :)

2006-09-01 @ 08:25:59
URL: http://nina.bloggtopp.com
Postat av: Anonym

Seven dials är bara bajs. Det här var riktigt sura bratstips. Armani hit och gucci dit. Up my ass! Testa No-one, Glorias, Rokit, The Laden Showroom och The Lazy Ones om du vill ha bra shopping och du slipper se ut som alla andra.

2006-12-25 @ 21:58:48
Postat av: Fru K

Det finns en buss (minns inte vilket nummer men det kan jag kolla upp) som går hela vägen till butikerna längst bort på Portobello Road. Kan starkt rekommendera det så slipper man trängas med alla 10000000-tals turister m.m. som masar sig fram på marknaden. De flesta modebutikerna har dessutom öppet alla dagar i veckan så kan man undvika en lördag är det skönt.

2007-04-06 @ 20:23:39
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Anna

Bra tips, har besökt alla på listan då jag bodde i London i två år :) Anna

2007-04-07 @ 17:30:51
URL: http://www.toplook.blogg.se
Postat av: Jasmine

Superbra, ska åka till london nu över jullovet och ville kolla var bästa shoppingen var!

2007-11-14 @ 17:28:54
Postat av: Marina Johansson

Hej Sofie!
Jo jag undrar, jag ska på kalssresa till london och jag ska vara guid inom "The mall" gallerior sa dom, vet du några bra sidor där jag kan få reda på information om galleriorna och vad dom har att erbjuda och massa annat. Hade varit väldigt roligt för du har ju bra egenskaper om vart man kan hittta bra, fina grejor och vart det är mysigt och fint.

Tack i förhand!!

Marina Johansson

2008-01-18 @ 16:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0