Kattmönstrat



Jag vet inte varför jag har en så stor förkärlek till leopardmönstrat. Men det måste nog vara mitt absoluta favorit mönster. Kan det ha något att göra med att min mormor och morfar träffades och bodde i Afrika, där de hade en tam gepard som hette ”Cheetah”?

Jag älskar leopardmönstrat och den där lite kitchiga känslan som det ger mig! Jag har det på allt man kan tänka sig! Allt ifrån mina Ralph Laurent lakan, Diane von Furstenberg klänning till mina nya Dolce & Gabbana underkläder (som jag fick av min pojkvän i julklapp). Jag har t.o.m. en hel pyjamas och matchande duntofflor helt i leopardmönstrat som jag fyndade på H&M. Och tro det eller ej så har jag faktiskt Yves Saint Laurent smink där ögonskuggorna är lagda i ett mönster av leopardfläckar. Leopardmönstrat tycker jag gör sig absolut bäst ihop med färger som lila, rött och smaragdgrönt, de ger någon slags elegant balans till det kitchiga.

Högst upp på min leopard önskelista står en leopardpäls, gärna secondhand ifrån slutet av 50-talet, en vid modell med en rundad krage, lite korta ärmar och kappan ska helst sluta precis under knäet. Jag brukar hålla ögonen öppna efter sådana pälsar då jag tar en sväng i secondhandbutikerna runt om i stan. Så om det är någon som har en sådan päls som bara hänger och skräpar där i garderoben, snälla tänk på mig!
 

 Spana in Sienna Millers super fina päls! ♥

Kommentarer
Postat av: helena

bloggande är skitkul. Hur gammal är du då?
Dolce & gabbarna underkläder, Lyxigt. Själv så fick jag en klocka av min pojkvän från D&G i julklapp :) KRAM

Postat av: Sophie

Jag blir 26 år nu i april, time is ticking....;)

Mvh Sophie♥

2006-01-18 @ 07:51:13
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Hanna "Hans"

me like din blogg :)

2006-01-18 @ 08:26:05
URL: http://hans.blogg.se
Postat av: christina

Hej, är du fortfarande intresserad av att köpa päls, har en gammal ärvd. Om inte, vet du var man kan sälja den o för hur mycket??
//C

2006-11-25 @ 23:01:04
Postat av: ...

Hej! Jag tycker om dom leopardskorna väldigt mycket.. När köpte du dom?

2007-03-31 @ 16:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0