Jacktrender.....



Som jag berättade förut så smygläser jag ibland kvällstidningarnas fredagsbilagor, som kan vara riktigt underhållande, ibland….. Nu i fredags morse så snubblade jag på de senaste bilagorna, när jag var ute och handlade frukost och tvättmedel. Just denna fredag introducerade Expressen Fredag sin nya chefsredaktör, Annika Leone. Måste säga att hennes försök att göra ett respektingivande intryck, inte va helt hundra, med tanke på att hon nu ska försöka att leva upp till småtjejernas älskling Ebba. Att börja klanka ner på folk som väljer att bära den outtalade Stockholms uniformen, en Canada Goosejacka, och sedan dra in prinsessan Madeleine i det hela anser jag personligen vara ett otroligt klumpigt drag! Att Annika sedan heller inte verkar ha någon som helst uppfattning om vad ett par stövlar eller en New York resa kostar är ju bara pinsamt!

Visst jag håller om att Canada Goose jackan varken är särskilt snygg eller modern för den delen. Men den är varm och trots ett stort mode intresse så får man inte välja utseende framför att få tex. urinvägsinfektion! Jag har själv inte en Canada Goose jacka, men jag har en liknande jacka i samma klass och när det är minusgrader ute är jag väldigt glad att jag kan kränga på mig min otympliga jacka. Det värsta jag vet är att frysa (och gör det ganska lätt)! Jag har en teori om det där med vinterjackor här i Sverige. Vinterjacks trender tycks inte dyka upp lika fort som vanliga modetrender, utan har cykler på fem till åtta år. Någon gång i början av 90-talet skulle man ha en Chevignon jacka med skinnaxlar och stora broderade änder på ryggen eller en glansig Moncler jacka. Gärna en så kort jackmodell som möjligt. Runt 96-97 så var det antingen Canada Goose eller en Fjällräven som gällde och har nu ”gällt” ett bra tag efter det. Jag väntar nu på kommande jacktrend (som enligt min teori borde ha dykt upp vid det här laget), som jag hade trott att den skulle komma redan förra året i form av det italienska märket
Kejo och deras färgstarka jackor. Jag tror även att Moncler jackan är på G inför nästa vinter, men då i en mer slimmad och figursydd modell. ♥


Kommentarer
Postat av: sophia

Du är utmanad, kolla min blogg =)

Postat av: sigrid

tycker inte om kejos jackor!

2006-01-31 @ 08:27:59
URL: http://www.sigrid.webblogg.se
Postat av: Sophie

Jag är personligen inte heller så förtjust i Kejo´s jackor, men de är jätte poppulära i sydeuropa. Fråga mig inte varför!? ;)

Mvh Sophie♥

2006-01-31 @ 08:40:20
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Kitty

Du är utmanad av Kitty :)*Kolla min blogg!

2006-01-31 @ 08:53:12
URL: http://kitty.blogg.se
Postat av: ruby

men nu är det ju så att gåsjackorna inte är gjorda för vinterklimatet i sthlm, en sak om folk i umeå har dem på sig men här i stan är det lika vidrigt som att ha på sig skidjackan på stan.

2006-01-31 @ 10:31:36
Postat av: Amanda

Jag har haft min gås i vääldigt många år, och trots att den varken är trendig eller "inne" längre så måste jag faktiskt erkänna att det inte finns någon bättre och varmare vinterjacka. Hur kallt och isigt det än blåser så håller gåsen värmen, dock kan jag tycka att det kan vara lite väl att ha den när det är plusgrader i stan. Väntar iofs också lite på "den nya" jacktrenden! =)

2006-01-31 @ 11:59:42
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Elica

Du är utmanad! Kolla in min blogg för mer info :)

2006-01-31 @ 16:01:58
URL: http://elica.blogg.se
Postat av: Sofie

Ibland kan man kosta på sig att skita totalt i modet, och ett av dom tillfällena är när det blåser riktigt kallt (som det ju faktiskt gör i stockholm också). Då struntar jag totalt i vad folk tycker om min underbara goosjacka :)

2006-01-31 @ 19:20:11
URL: http://staralfur.blogg.se
Postat av: Sophie

Sofie: Helt rätt! Skit i va folk tycker om Gåsjackan! För vad ska man ha när det e kallt annars?! Och det är faktiskt kallt även här i Stockholm, fast inte vissa verkar förstå det.... ;)

Mvh Sophie♥

2006-02-01 @ 10:53:50
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: sara

förlåt, men nån måste säga det. GÅSJACKAN ÄR FUL!

2006-02-01 @ 17:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0