Sverige i tio skepnader



Kommer precis i från en helt underbar utställning på National museet, här i Stockholm! "Sverige i tio skepnader" hette den. Den går ut på att designern Hjördis Aúgustsdóttír har fått i uppgift att visualisera sina tankar kring Sverige. Resultatet blev tio otroligt vackra kreationer.

Jag rekommenderar varmt denna utställning! Funderar du på att besöka den så kan jag även rekommendera dig att boka en guid för att få ut det maximala av utställningen. Jag och mina klasskompisar fick turen att ha utställningskommissarie: Ingrid Giertz-Mårtenson som guide, en mycket kunnig kvinna, hon har bla varit VD i 20  år för det svenska moderådet. Hon fick verkligen hela utstälningen att leva!

För mer info, kolla in den här länken:
http://www.nationalmuseum.se/NMTemplates/NMSingleExhibition____3830.aspx

Sv i 10 skepnader 2

Tyvärr så gör inte bliderna kreationerna någon rättvisa, men man får en uppfattning. Detta bör ses med egna ögon! Mina personliga favoriter var "Norrsken" och "Vatten" (tyvärr ej med på bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0