Julklappstips nr 3



I dag när jag vaknade insåg jag till min stora förtjusning att hela Stockholm var inbäddat i ett vitt snötäcke och termometern visade -0.5. Årets första riktiga snö, i alla fall här i Stockholm. Det är dagar som denna då jag önskar att jag hade en riktig lyxig och läcker cashmere tröja och krypa in i. 

Mannen som gör jordens lyxigaste cashmere tröjor, enligt min mening, heter Lucien Pellat-Finet  och kallas även för "the king of cashmere". Han typiska stil är färggranna cashmere tröjor med radikala symboler som gärna får provocera. Jag gillar hans attityd och glimt i ögat som alltid finns med i hans typiska design.

Lucien 2 Spana in eller designa din egen tröja på
www.lucienpellat-finet.com. I Sverige finns "the king of cashmere´s" tröjor att köpa hos Natalie Schuterman. En tröja i finaste cashmere från Lucien Pellat-Finet går loss på ca 10.000 kr...... men man kan ju alltid önska sig!

Om man inte vill lägga en förmögenhet, men ändå ge bort en cashmere tröja till sin älskling i julklapp har www.mypashmina.co.uk många modeller och färger att välja i mellan. Du som inte vill handla cashmere klappar på nätet kan uppsöka butiken "Cashmere Stockholm" på Grev Turegatan 15. Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0