Bojkotta modehundarna!



I kväll på tv4 kl 20.30  kommer Kalla fakta att handla om olaglig import av hundar till Sverige. Helt rätt att föra detta problem på tal.

Tredsättaren av minihundtrenden är Paris Hilton med hennes hund  Tinkerbell, som är en liten Chihuahua. Paris släpar med sig denna lilla hund över allt, filmpremiärer och fester. Inte nog med det,  Tinkerbell kläsut i kläder och skor, precis som om hon var en docka. Stackars liten! Men man kan ju inte annat säga än att det faktiskt verkar som om Paris älskar sin lilla sötnos
Paris and Tinkerbell Men tyvärr så är det många människor här i världen som inte är lika måna om sina hundar som Paris, tex hundsmugglare. Redan i morse så visade tv4 klipp i från kvällens Kalla fakta program. Man fick se drogade små valpar som låg i en bil med bundna tassar. Dessa små hundar har legat på det viset hela bilresan från något öststatsland till Sverige, utan att röra sig eller få uträtta några behov. Jag förstår inte att någon kan vara så grym och utsätta dessa små underbara varelser för något sådant! Hur omänsklig får man bli! Enligt tullverket så handlar den största hundsmugglingen om små hundar så som chihuahuor.

Visserligen kan jag förstå det mysiga i en lite hund. Men det jag inte kan förstå är hur man som hundköpare kan utsätta sin lilla älskling för en sådan hemsk behandling! Varför hundsmugglingen har blivit så pass stor har att göra med de långa väntetiderna hos uppfödarna här i Sverige. Men snälla om du funderar på att köpa en smuggelhund (för tyvärr så är ju priset även lockande vid inköp av en smuggelhund!) tänk då på att du har inga garantier för att hunden är frisk eller att den ens kommer att överleva transporten hem till Sverige! (Har en kollega på jobbet vars syster smugglade in en liten Chihuahua från forna Jugoslavien. Hennes lilla hund fick de avliva två dagar efter att de hade fått hem honom till Sverige pga att han hade fel på njurarna.)

Så snälla jag ber er, stöd inte de hemska människor sm tjänar pengar på att utsätta dessa små hundar för ett enormt lidande! Köp INTE smuggelhundar!

Beige mops valpSvart mops valpTitta och njut av dessa två sötnosar (Mops valpar)! Man kan ju inte göra annat än att älska dom! Och snälla kom ihåg köp inte smyggelhundar! Sök upp en auktoriserad hunduppfödare via svenska Kennelklubben så vet du att du får en frisk och pigg liten valp! Lycka till!


Kommentarer
Postat av: äza

men gud vad jag älskar mopsar!!

Postat av: Sophie

Ja, visst är dom helt underara?!

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-03-01 @ 16:04:43
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Askungen

och att jag är en mops!

2006-03-10 @ 14:34:44
URL: http://isabelengwall.blogg.se/
Postat av: Jag

nej guud vad söta! jag tror jag dör!

2007-01-27 @ 19:25:29
URL: http://praliner.bogg.se
Postat av: Anonym

søde

2007-05-03 @ 18:26:43
Postat av: Cassidy.

Jag Älskar mopsar , demär så söta ! :D

2007-05-09 @ 19:58:43
Postat av: leila

jag älskar mopsar. ska självklart köpa en när jag blir lite äldre bara :)

2008-03-09 @ 13:44:34
URL: http://leiila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0